Kiropraktor, höfter och ridning..

Var tidigare i veckan nere i Ängelholm, hos en tydligen välkänd kiropraktor.
När jag var på massage sa hon som masserade att jag kanske skulle gå till en sån, eftersom jag var så ojämn. Vilket jag själv märkt. Höfterna är ju inte de bästa heller, har aldrig vart och efter all foglossning med mera så…

Iallafall, Genbanken följde med så klart. Han tog en tid mest för att jag skulle dit. Jag menar att med hans yrke så är det nästan ett måste om han ska hålla till pensionen. Fast så har han ju skadat ryggen när han ramlade på jobbet och haft ont då och då efter det. Men enligt läkaren är det fel, för ryggen är frisk punkt slut!

Iallafall, Genbanken gick in först. Vi fick erbjudande att gå in båda samtidigt men sånt gör jag helst själv.
Det dröjde dock inte länge förrän kiropraktorn kom ut och sa: Det här måste du nästan se.

När jag kommer in, ligger sambon på sträckbänken och mrK visar. Sambons benlängd diffar alltså på två-tre centimeter. Och det beror på förkalkningar där han skadade sig. Där det inte var nåt fel alls..
Men han drog det rätt utan problem och sen var gubben rättställd igen. så var det min tur. Genbanken fick ut och röra på sig, han fick inte sitta än på ett tag.

Så fick jag tala om varför jag var där, höfter och spänningar rent allmänt, och han kollade lite.
Att höfterna var knasiga stod ju klart rätt fort. När han böjde lite så förstod man hur mycket. Till stor del berodde det på att jag har gått så fel, med fel hållning och så.

Han skulle i allafall rätta till det, inga problem, sen ska jag få ett träningsprogram för höfter och hållning.
Så måttade han lite ungefär där bhknäppningen sitter, vevade upp bänken lite och tröck till!!
Kraaas lät det..
-Jaha, där var dom spänningarna det, sa han och fortsatte lite till.

Men det blev bättre! Jag kände mig nästan lättare när jag reste mig från bänken. Helt otroligt.
Han, mrK sa också att vi kunde få ont efteråt.

Ojojoj, vad ont jag haft. Det jag mest gick på massage för, nåt bakomunderipå skuldran blev riktigt ont. Gjorde ont att andas. Det hörde nog till dom där spänningarna han knäckte.
Så har jag haft ordentligt ont i höfterna, nästan som jag varit gravid igen.
Jag har alltid mer eller mindre ont vid ägglossning men nu har jag haft ONT.
Men det går över det också.

Eftersom jag måste träna, tänkte jag börja rida. Barnen rider ju så jag undrade om det inte finns någon grupp för vuxna. Nu är det bara att göra, inte tänka!
Så perfekt också, idag ringde en vän till mig. Efter skador med mera är det dags att skritta igång hennes hästar och det blir imorgon.
Ska verkligen bli kul, det är så längesen jag red nu. 

Genbanken tyckte ju förstås att jag kunde rida hemma, men det är nog inte hållningen som tränas då…

<!– –><!– –>Pinglänk

kommentar

Jag gick hos kiroprakter för några år sedan och känner verkligen igen det där med att känna sig lättare efteråt!
Vad tänker du? Låt mig veta.

