Feberkräkning och ridning. Veckans viktigt..

Då har ännu en vecka gått.
I fredags lämnade jag Minimonster hos SöstraMi och fick vila lite efter allt babbel. På vägen dit hann jag nog tänka alla hemska tankar om vad man kan göra med sina barn som finns. Självklart var det miss Decibel som var i farten igen, efter att ha kämpat med sig själv hela skoldagen.
Jag VET att hon har det jobbigt, men inte gör det mig på bättre humör när jag får en gympasko i huvudet.

Fick iallafall lämnat Minimonster och kommit hem, miss Decibel fortsatte att rasa här någon timme innan hon lugnade sig.
Sen var det det vanliga kvällsstöket.
Under läggningen ringde SöstraMi, de hade tråkigt och ville komma en sväng, och visst är ni välkomna vi ses om en stund hejdå.

Satt och tjöta, hur hur Minimonster gråter. Antingen har han blivit väckt eller så har han de vanliga drömmarna efter att ha varit borta. Men inte… Han har kräkts i sömnen. Första gången i sitt liv, annat än överskottskräkningarna med bröstmjölk då..

Så det blev en dusch, och som han skakade när han var klar. Han som överhuvudtaget inte har ont av kyla. Sa till SöstraMi att najje, nu ska han väl få feber också…

Efter någon halvtimme blev han piggare, liksom speedad och då sa jag att snart får han feber…

En liten stund till, han sitter och pratar i mitt knä, så kräks han. Över hela mitt knä…
Genbanken tar upp och tvättar honom, sen duschar jag av mig och sätter mig i soffan med sonen i knät. Då! Febern bara öser på, stiger fort.
Vad var det jag sa, in med en Supp Ipren och sen mår han bättre.
På natten när vi andra är sovtrötta så hör man under mitt täcke: Ja ka inte sova, ja inte tött! Nää, ja inte sova, ja inte tött!
Godnatt och sov så gott!!
Ja inte tött, ja inte sova nu!

Dagen efter hade han fortfarande hög feber och tätt i näsan. Miss Decibel skulle till en kompis med det ställde vi in, ifall att.
Sonen fick en Supp Panodil som i vanlig ordning inte hjälpte, låg och ryckte som han gjorde innan han fick feberkramper. Snabbt in med en Ipren så tog det 5-10 minuter och sen var han pigg igen…Kan lika bra slänga Panodilen ju. Värdelösa.

Igår red jag igen. Det är ju bara så kul att äntligen ha börjat igen.
Igår kunde hon jag rider med inte rida, så det blev en tur i paddocken med henne som instruktör istället.
Det behövs det också, bra träning 🙂
Jag är ju så vänstervriden så allt som höger sidan ska göra blir ju knas. Så jobba i högervarv är svårt. Ännu svårare blev det när det visade sig att hästen är lika vänstervriden den. haha, vi har att träna på jag och pållen. 😉
Idag ska barnen till ridskolan igen, så får man ännu lite hästlukt i näsan. Gött det!

Vad tänker du? Låt mig veta.

