Vilken härlig dröm jag hade i natt.

Jag drömde att vi gick slängsärkargång här hemma. På riktigt! Och vi hann med allt på ingen tid alls. Sen hade vi så rent och snyggt och inga grejer att stöka ner med. Åh vad skönt det var!

Det beror nog på att jag igår när jag låg i badet la in bland mobilanteckningar vad som passar sig för damptantsutmaningar. Det blev många. Både små och stora saker. Men sånt som ska göras.

Vaknade med skallebank. Undra på det, så som jag röjde här hemma inatt. Visste att jag måste städa ut Minimonsters rum och ha in sängen där igen. Vi ska ha systersonen här i natt när båda föräldrarna jobbar natt. Det var bara att dricka en stor balja starkt kaffe och ta en huvudvärkstablett. Spotta sig i näven och gå upp. Av bara farten började MissDecibel plocka även på sitt rum. Helt otroligt. Totalt amazing blev det när jag rekommenderade MisterMäster att plocka upp lite grejer på sitt rum. Bäst är om han gör det medan jag ändå håller på där uppe så kan han få lite hjälp också. Ännu ett tips var att slänga mycket sräp och skkrot. Och faktiskt, han gjorde det. WOW.

Så idag har jag städat ur och dammsugat nästan hela övervåningen, och då menar jag röjt. Och slängt. Och avlivat mina husdjur. Jo. Det är sant. Nu fick de inte längre leva längre.

  

 

 

 

 

 

 

Här är en av de avlivade. Först fångade jag den. Som tröst fick den ligga på genbankens kudde och fotograferas. Sen släppte jag ner den och sluop. Borta. Nu har jag istället en lite mera mätt råttätare.

Så blev jag arg också. Nu har jag ingen rullgardin i sovrummet. Den drog jag ner… Och slängde ut genom fönstret. Det gillade inte genbanken. Det ser slummigt ut att slänga saker genom fönstret. Fast denna gången blev det ju inga men. Värre var det när jag blev förbannad och slängde ut två byråer genom det smala toalettfönstret. Den första gick bra för den kunde jag hoppa sönder. Den andra fastnade så den slog i den nyomklädda väggen på nervägen. Men altandörren klarade sig 😀

Snart ska jag upp och bädda rent alla sängar. Skulle gjort det tidigare men åkte till stallet och fick gjort mockningen. Nu är det så dåligt väder jämt så nu har vi stallat in hästarna.

I strömavbrottet i torsdags så tändes det en massa stearinljus här hemma. då när inte jag var hemma. Har gömt undan tändstickorna. Trodde jag. Hade visst missat en… När jag kom upp efter en kafferast mitt i städningen luktade det väldigt mycket bränt i vårt sovrum. Såg ingenting men luktade… Ropar på Minimonster för att höra var han är. Då hör jag nåt. Under sängen.

Detta var vad jag hittade. Minimonster rann ut underifrån sänge och rann nerför trappan och ut till pappa. Så han visste nog vad han inte fick göra och vad mamma hade att säga…

Hittade ett till papper som var eldat på. Fattar inte hur han hittar allting!

Just nu är det bullbak här hemma. Genbanken bakar med barnen. Eller gjorde iallafall. Barnen var inte med så länge. Det var roligare att mysa med tv-n och äta lördagsgodis. Jag skar ju några bullar när genbanken hämtade MisterMäster förstås. Så då kan man väl säga att jag också bakade. Väl? Tänk vad jag är duktig 😉

Måste hänga upp min tvätt också. Nu när jag röjde där åkte allt i tvätten, rent eller ej det har jag ingen koll på. Bara ner med skiten så nu blev det plötsligt mycket tvätt. Och alla sängkläder. Bäst att tvätta en maskin redan idag. Och så var det sängarna ja….

2 thoughts on “Vilken härlig dröm jag hade i natt.

  1. :S det är ett kvitto va? som ofta är av lite plastigt material, kanske därför det inte satte fyr. fast å andra sidan eldade han på ett annat med. eller hon? *S* jag blir än en gång svettig när jag läser! är livrädd för elden. uh!!!

  2. Ja det är ett kvitto. Det andra var ett lite tjockare papper. Fast det hade faktiskt brunnit ännu mindre. Som tur var!!!
    Samma här. Är jätterädd för eld. Har varit sen jag var liten. Eld och vatten.
    Många är de gånger jag skickat genbanken till källaren mitt i nätterna för att jag tycker det luktar rök. Då måste han kolla tiill pannan. För JAG vågar mig inte ner dit…
    Jag brukar säga att jag måste varit häxa i ett av mina tidigare liv. Varit med om både vattenprovet och bränning på bål…

Vad tänker du? Låt mig veta.

