Det här är bra läsning alltså!

Hamnade på nåt riktigt intressant. Jag har sagt det förr och nu har jag ännu mer under fötterna.

Folk säger att det är att vara kristen som är det rätta. Jag säger att det är bullshit.

Folk säger att Gud är god. Jag säger att det är höjden av bullshit!

Läs och begrunda. AnnasOcensurerade

Annonser

8 thoughts on “Det här är bra läsning alltså!

  1. Tack för länken! Jag håller med dig – min uppfattning är också att det är bullshit att det är det enda rätta att vara kristen och att Gud är god.
    Jag vill inte påstå att INGEN fått hjälp av en kristen tro, men att att säga att kristen tro är det enda rätta och att vi andra ska brinna i helvetet som hädar Gud, DET är bullshit och gör mig mäkta irriterad!

  2. Verkligen. Jag läste Bibeln som roman, en mer lättfattlig version. Satt och var rätt arg bitvis minns jag… hehe Är ofta arg.
    Det där med djävulen är ju en sak för sig. Det där är enligt mig bara nåt man hittat på för att de så kallat rättstrogna kristna ska må bättre.

  3. Jag föredrar också att läsa Bibeln som roman – och på det viset är den ju engagerande och väl att rekommendera – men som guide för vägen till ett bättre liv vette hundan! Då gör den mig förbannad – jag blir också ofta arg. 😆
    Jag blir faktiskt mindre arg när jag läser satanistiska böcker, de känns mer som att de har fötterna på jorden – men absolut inte heller nåt man ska följa som livsguide. 😀
    Jag tror att ‘gud’ och ‘satan’ lever i varje människa som en del av dess personlighet (allt detta brottande man gör mellan ‘gott’ och ‘ont’) och inte att det är något övermänskligt eller magiskt eller bla bla…

  4. Precis. ALLA har onda sidor, bara lite mindre hos vissa. Jag tror inte att det finns någon som är renodlat god. Svårt att tro att det finns någon som är helt igenom ond okså. Alla har något.
    Att skylla på satan är att frånsäga sig ansvaret. Det var inte jag som gjorde det, det var djävulen. Det är ju bara att gå till alla med diverse npf. Hur sågs de förr. (Och tyvärr även nu för tiden faktiskt) JA de hade ju djävulen i sig och den skulle minsann fördrivas. Och fördriva djävulen vet ju alla att det är bäst att piska ut den….
    Så smidigt det ändå måste vara. Man skyller på djävulen och satan så är allt ur världen. Och Gud är ju så god så god, så det räcker ju att vara medveten om sina synder och tro på honom, så kommer man till himlen i vilket fall…

  5. Ja det är tragiskt hur människor inte kan själva stå för dumheter och elakheter de gjort, utan skyller på att de blivit angripna av djävulens hand.
    Jag vill inte ha någon som predikar för mig om vad som är ont och gott i mina tankar och mitt agerande, utan det avgör jag ju ändå själv. Men låter mig ändå dömas av lagens hand dock 😉 men inte av någon som är huvudrollsinnehavare i en bok som skrevs för 2000 år sedan!!

    För mig är det fullkomligt obegripligt hur man kan låta sig styras av vad som står i en bok?!?! Det är ju en sak om man själv haft upplevelser som man upplevt är ”the workings of God”, för då är det ju individens egna upplevelser och de kan ju ingen annan ifrågasätta.

    Men att säga ”jag känner och tycker så och så för det har Gud sagt” och då hänvisa till Bibeln är oerhört fegt tycker jag. Man känner och tycker som man gör för att man är en komplex individ – och man kan inte skylla det på Gud, grannen eller Göran Persson.

    Att följa ”Guds ord” blint tycker jag är detsamma som att följa en jordisk diktator.

    Bibeln skrevs av människor som säger att Gud har talat till dem… men varför kom då ingen uppföljare?? Talade han bara till folk JUST FÖR 2000 år sen, inte innan, inte efter? 😛

  6. Men enligt den som följer Guds ord så måste han faktiskt vara en diktator. Även om de säger han är god. För man får inte spela, inte roa sig, inte göra si inte göra så. DU får inte göra ditten och du får inte göra datten. Eller blitten o blutten.

    Haha, den uppföljaren skulle jag vilja läsa. Kanske är det för att de troende nu för tiden är så lättlurade som det inte kommer en uppföljare. Originalet är ju redan slukat med hull och hår så han kan ju där uppe eller nere och gapskratta.

    Tycker också det är orättvist också, att Gud bara talar med vissa, och inte till andra.
    Sen det här med, säg en flygkrasch. Alla dör utom en. Den säger att Gud räddade mig.
    Då säger jag, vad är det för en jävla Gud som blundade för de andra?
    Och dessutom vilket ego denna människan har, som tänker sig själv så viktig och betydelsefull att Gud har räddat bara denna. Det är en synd dessutom att upphöja sig själv till nära gudomlighet.

  7. Jag uppmuntrar oss människor till att synda så långt det bara går! Så länge det inte skadar människor, djur eller natur så ska människan i mina ögon vara fri att göra vad hon/han vill med sin kropp, själ och tankar. Om det sen efter döden likt förbannat skulle finnas en gud som säger åt Pär att inte släppa in mig, så skit i´t då! 😛 Då har jag ju i alla fall levt loppan under den del av existensen som jag vet finns – livet.
    Bittert för de som lever trängt och återhållsamt och i fruktan av Gud å så helt plötsligt död, stoff, nothing. Bättre att leva när man har chansen!

    En väldigt intressant frågeställning det där! Varför Gud bara skyddar en i en flygkrasch medan kanske 300 andra dör! Och gamla vanliga frågan – hur kan det finnas en god Gud som tillåter krig och svält och allt annat elände?
    Kanske för att ”Gud skapade människan till sin avbild” – och kollar man igenom historien så har ju miljarder människor skadat, dödat, krigat, hotat, utnyttjat, koloniserat och plågat andra människor. Skulle vara intressant att få statistik på hur många av världens nu levande kanske (vad kan det tänkas va..?) 6-7 miljarder invånare som syndat minst en gång per år.

  8. JA när du säger det så. Med allt som Gud hr i bagaget är det inte underligt att människan blev som den blev när den inte blev som den skulle.
    Håller med du. Ska man ändå vänta på döen så kan man se till att ha jävligt skoj under tiden. Och jag tänker minsann inte sitta i femtio år och virka grytlappar!!
    OoOnej, det finns roligare saker. :-)Kommer jag inte in hos Per så gör det mig ingentig. SOm sagt, jag gillar inte att virka grytlappar och det är väl vad man kan vänta sig däruppe.
    Dessutom trivs jag när det är lite varmare väder. Är väldigt frusen a mig. Kanske finns någon snygg demon till mig också 😉

    Och vi syndar vidare…. 😀

Vad tänker du? Låt mig veta.

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s