Att parkera gratis går bra.

Fast bara det inte blir för länge. Åtminstone inte om det är en betalparkering.

Jag vara på vuxenpsyk igår igen, hos överläkaren denna gången. Jag var sen iväg i vanlig ordning, skulle vara där klockan nio. Körde friskt för att hinna i tid. Okej, jag kör alltid friskt jag vet… För ett tag sen när jag körde MissDecibel till en kompis sa hon: -Måste du köra som en riktig idiot?? -Det gör jag väl inte? Jag kör som vanligt ju.  -Hördu, svarar hon, det går rätt bra iallafall!

Iallafall var jag sent ute igår, sprang iväg för att köpa en p-biljett och givietvis var automaten sönder. Snodde sex spänn av mig också. Men skit samma. Det stod att om den är sönder hänvisas man till automaten på plan tre. Det är ett parkeringshus som alla fattar. Jomen visst att jag tänker springa upp två våningar??!! Å nej, jag ska vara på vuxpsyk om två minuter. Hastar tillbaka till bilen för at låsa. Helvete, mina nycklar?? Letar i fickan, andra fickan, väskan, byxfickorna, väskan igen, och hela jackan. Inga nycklar… Tittar in i bilen, jahaa, där är de ju, i tändningslåset. Det var ju tur att jag gick tillbaka till bilen då.

Låser och tänker att jag får väl ta en p-bot idag. 😀

In till doktorn. Pratar om lite av varje. Psykologen var också med.

blandat-mobil-016  Detta hämtade jag ut på apoteket så fort jag var klar. Tänkte det är nog bäst, det finns säkert inte på det apoteket som är närmast hemma. De har aldrig sånt hemma. Bedrövligt.

Sen gick jag till SöstraMi på jobbet, tänkte jag tar en pilla där. Fast så kom vi på att vi ska luncha. Jag var vrålhungrig och vill inte att maten ska smaka trä så jag tänkte jag tar den där.

Klockan tolv har hon lunch, tänkte en snabb tanke att jag skulle springa upp och kolla om automaten funkade men ääh, orkar inte det. Det ordnar sig alltid! Efter lunch var det bara att skynda sig hem. Hade sagt att jag skulle hämta Minimonster tidigare, eftersom de var så snälla att han fick komma tidigare på morgonen. Fast de redan hade 18 barn till frukost. Dessutom hade jag inte förvarnat de andra barnen att jag kanske inte är hemma när de kommer från skolan. Tillbaka till bilen hittade jag denna 😀

blandat-mobil-015

Haha, jag sa ju det. Att jag skulle få en. Hade rätt dessutom. Klockan 12.18 hade de sett mig. Fast då hade jag ju redan stått grati i lite över tre timmar. Och jämnar man ut det med alla andra gånger jag stått både en och två timmar längre än betalt så är det himla billigt faktiskt 😀

Genbanken tyckte jag inte behövde vara så glad för den förstås…

Ja efter att han kom hem så åkte jag till Ullared. Jag och SöstraMi skulle in på Gekås och handla. Både MissDecibel och MisterMäster fyller år snart. Blev inte klara men det är ju inte långt dit heller..

Minimonster låg hemma med stigande feber så jag instruerade genbanken noga. Håll koll nu så att han inte krampar. Man vet ju aldrig, även om det är längesen han fick feberkramp. Andra gånger har vi lyckats hejda det i sista stund. Sen ringde han och frågade om han vågade ge Decibel vuxenvärktabletter. Då mådde hon jättedåligt. Men jag hade faktiskt otroligt nog kommit ihåg panodil när jag var på apoteket. Så det är bara att tuta i. Det lät jobbigt hemma i bakgrunden, barn som grät och ojade sig och en något uppvarvad Mister.

Kände huvudvärken var nära. Tänkte det kunde bero på Concertan. Som jag visst glömde att ta… Den är det alltså inte. Framåt kvällen blev det väre så jag tog Minimonster och gjorde klar för nattning. Det började sätta sig i ena sidan av huvudet och ögat. Kunde inte se och det bara var hemskt. antar det var ett litet migränanfall, jag somnade sen till slut. Vaknade någon gång inatt och stapplade upp och borstade tänder och släckte hos Mister. Kändes jättekonstigt, för jag hade liksom ingen koll på huvudet och vart jag gick. Snubblade och irrade mest. Så det var nog migrän. Idag är det bättre som tur är.

Concertan känner jag ingen vidare effekt av faktiskt. Känns lite mysko i halsen. Maten smakar ve och fasa så den gav jag fan i. Ger hönsen den istället. Men annars märker jag inte mycket. Kanske behöver lite mer tid med den än när jag testat Ritalinet. Då får man snabb effekt tycker jag. Det löser sig nog med tiden.

4 thoughts on “Att parkera gratis går bra.

  1. Nä det har jag inte. Eller… Jag har testat barnens någon enstaka gång. Och de har funkat bra 😀 Så jag har aldrig själv börjat, bara slutat. Fast det har jag ju inte det heller….

Vad tänker du? Låt mig veta.

