Torulf ska bort!

Sen vi tog bort de överflödiga tupparna har han blivit så satans elak. Både mot hönsen och Torleif. Ja vi sparade ju på en tupp, som ska hålla ordning på de höns som stannar i hönsgården. Vad åstannar i hönsgården tänker du. Ja Torulf stannar inte där, han tar med sina favorithönor och flyger över stängslet. Sen går de på egna utflykter, parar sig, äter lite, äventyrar, parar sig, går över till grannen osv.

Förutom när det är rester på gång, då följer han med till hönsgården. Nu har jag sett hur elak han är mot de andra. Framför allt Torleif. Igår jagade han honom runt runt och in i hönshuset, ut igen. Torleif fick inte en lugn stund. Gick ut med mat till dom, gav Torleif mat vid sidan om. Och det funkade. Ända till Torulf såg det.. Stackars Torleif var kal uppe på huvudet och kammen blödde.

That´s it! Nu ska Torulf dö. Det verkar inte funka med två tuppar nu. Varför det är Torulf som måste bort fast han är äldre? Ja han kan ju inte stanna hos hönsen. Han är för glad i äventyr. Dessutom skriker han så mycket och högt och så tidigt. Torleif kan inte gala ordentligt. Han har dessutom inte så många decibel i galet. Så han får bli kvar. Så är det bestämt och så blir det.

Vi skulle egentligen gjort det igårkväll efter att alla pippisarna gjort kväll. Men vi hann inte. Barnen skulle läggas och lagom till det så får Decibel ett bryt och är alldeles förstörd för allt och ingenting. Sen när alla kommit isäng så orkade vi bara inte. Det får bli ikväll istället.

Måste till Gekås i veckan. Fast ikväll har jag stallet. Imorgon ska jag o L ta in hästarna. på torsdag är det ridskola. Vet inte när jag ska göra det. Visst kan jag göra det på dagen men nu när Mister är hemma så vill jag inte åka dit. Det kan ju ta lång tid och får han ett bryt så… Nä, det får vara. Jag löser nog det också.

One thought on “Torulf ska bort!

Vad tänker du? Låt mig veta.

