Jag ser det snöar jag ser det snöar tralalalalala

blandat-mobil-004 

Detta tog jag just genom fönstret, visst är det vackert med snö.

Barnen har redanvarit ute. Minimonster skulle ut och äta frukost. Han har väntat hela året på att få äta snö, för det är gott i magen. Så det har han gjort nu. Mister är hemma i vanlig ordning men idag är även Dcibel hemma.

Hon har ju gått på kryckor hela veckan. Igår började hon kunna sätta ner foten lite grann. Jag fick en lapp av hennes lärare där det stor: Hur är det egentligen med Decibels fot? Behöver hon verkligen kryckorna mer?

Eh… Nä vi låter henne ha dem för att det är kul? Eller? Det är nog också därför hon fick ge sig med det bästa hon vet, veckans höjdpunkt, -ridskolan. Fast jag fick inte skriva en lapp tillbaka till henne för genbanken. eller, lappen fick jag skriva, men inte som jag ville.

Sen på kvällen kom Decibel och ville berätta nåt. Att i skolan tidigare på dagen hade läraren kommit till henne och sagt att imorgon får du inte ha kryckorna till skolan. Du måste lära dig att stå på foten.  😮

Då blev jag sur. Tänkte att det kanske är bäst att åka att kolla den. Som idag då. Sen sa Genbanken att hon stöder lite grann på den. Då är det ju ingen panik. En stukning gör man inget åt. En spricka gör man inget åt. Bruten är den inte så då avvaktar vi. Hon får däremot vara hemma idag, ville sig själv vilket behövs det också, annars hade hon aldrig gått med på att vara hemma. För det går väl inte… Sen kan hon krycka omkring här hemma och försöka stödja bäst det går. Ren protest. Jag blev förbannad. En lärare kan väl inte bestämma om kryckor ska med eller inte. Eller?

Visade Genbanken en sida igår. Med tanke på att jag uppfyller kriterierna för Social Fobi. Klockrent. Decibel är precis som jag. Jag funderade på om vi kanske skulle höra med utredningspsykologen om den tanken, kan hon ha något sånt? Det ska ju äntligen bli ett möte nu, med psykologen, rektorn, läraren och specialpedagogen. Inte en dag för tidigt. Mer ett år för sent.

Så blev jag sur igår mer. Skolsköterskan ingde och var orolig för att Decibel väger så lite och står stilla i vikten. Decibel hade berättat att hon äter medicin men sköterskan ville kolla så att vikten kontrolleras med jämna mellanrum. Och det gör den ju. Det är inte det jag blev arg för utan att skolsköterskan träffar alla tvåor och väger och mäter osv. Helt okej för min del. Men när läraren vet hur det ligger till med Decibel. Att hon har ADHD. Att hon behöver veta vad som ska hända. Att hon oroar sig för vad andra menar småsaker. När läraren vet detta, är det så jävla mycket begärt att hon talar om det för oss i förväg. Åtminstone för Decibel själv, men även till mig här hemma så att jag kan förbereda. men nä.. Tydligen inte. Sur blev jag.

Frågade Decibel lite när hon kom hem, jag hade fattat att hon just varit där. Men det var i måndags eller tisdags. Det kan ju förklara hennes humör den dagen…. suck. Frågade om hon inte vill veta sånt innan? Jo men det var väl klart.  Grrr.

Tur det snart är jullov. Bara en vecka kvar.

Vad tänker du? Låt mig veta.

