Jag skulle bara ladda mobilen

Det är ett tag sen nu. Jag fastnade liksom lite. Igen. Inget ovanligt, bara surt. För jag ska upp tidigt imorgon och jag vet hur trött jag är. Jag ska bara….

Idag har jag varit med sonen på BUP. Ett litet avstämningsmöte sen sist. Vi bestämde att ha ett möte med skolan också, tillsammans med de på BUP då alltså. Kan bli bra det. Sen sprang jag snabbt in på apoteket och hämtade ut mina kapslar. De har varit slut ett tag. Kanske därför jag varit så konstig. Nu har jag ju kommit på en ny ”grej”, inte bra och genbanken är inte nöjd. Inte jag heller. Efteråt. Men under tiden är det okej. Så vad är det då? Inte så allvarligt men jag är ju något pillig av mig. I perioder så letar jag pormaskar och annat intressant som ingen ser men det kan ju behöva undersökas och pillas på ändå. Sen är man inte så kul i nyllet efteråt. Nu plockar jag ögonbryn, nä jag gräver. Satt i vanlig ordning och noppade men vissa sitter ju och bara glider ur pincetten. Jag skulle ha fatt i dem och så blev det som det blev. Sårigt. Nästa dag var jag på igen, på de som jag inte fick loss. Och nästa dag. och nästa dag. Gör skönt ont när man karvar med pincetten. Men det ser ut som fan. Kan ändå inte låta bli. Genbanken tycker jag måste sluta nu men det blir som ett måste. Det har blivit som ett måste. Flera gånger om dagen… Inte bra. Kanske.

Sen efter apoteket var jag och sonen på Familjecentrum. Vi fikade och pratade igenom lite olika. Skönt att bolla lite med någon utifrån, även om man inte planerar eller bestämmer saker så får man ändå fundera.

Minimonster är ju go den. Han satt och lekte med sina dinosaurier.Hämtade vatten till vattenhålet i hans bergsmiljö. Så kom han och sa: Mamma, jag ville ha gult vatten så ja hällde i senap.

blandat-mobil-011  Det ser mest ut som att dinosaurierna har bajsat i vattenhålet.

Jag gick tillbaka till tvättstugan igen. En stund senare blev jag klar och gick ut därifrån. Hörde Minimonster rivstarta och fräsa iväg upp för trappan. Då ser jag. Han har tagit fram mjölkpaketen och hällt mjölk i vattenhålet… skitunge.

Jag skulle bara ladda min mobil. Det har jag gjort. För längesen. Måste sova nu ju. Jag ska bara…

2 thoughts on “Jag skulle bara ladda mobilen

  1. Jo jag fattar varenda ord du skrev, tror jag , eller kanske, men jo det ärklart jag gjorde…tror jag..

    *skojar bara*

    Vi är lika begåvade bägge två..får inte riktigt ihop alla delarna samtidigt alla gånger bara 😛

    Natti natti
    PS! Är mobilen laddad nu då?

  2. Spam av TR..
    Tjenixen bruden. Jag vet, jag är själv förvånad över att jag håller på.
    Med vad?
    Jo, nu kan man plötsligt vinna grejer mitt i allt när man blir utmanad.
    Jag har varit lite fräck och dragit in dig och några andra utan att tänka mer på vilken press jag sätter på er hahaha Det är som vanligt som gäller, dvs ids man så ids man(snälla ids!):

    http://norrbloggen.wordpress.com/2009/02/28/tavlingsutmaning-till-bloggosfarens-npf-elit/

    TR
    (admin av Norrbloggen också)

Vad tänker du? Låt mig veta.

