Beställt läkartid

Helt otroligt!
Jag har beställt tid på vårdcentralen nu. Blodprover för att kolla varför jag har blodbrist. Det var iofs inte den mesta anledningen. Vaknade med leder stela och utan kraft. Ute öste regnet ner. Väderomslag. Det dröjde inte länge innan jag hade förskräckligt ont i mina händer. Närapå outhärdligt.

Så kom det sig att jag ringde och beställde tid för blodprovet också. Allt på en gång. Kan undra om jag kan komma ihåg att be om den där mandeloperationen. Ska försöka verkligen. Känns lite behov nu. Folk börjar bli förkylda verkar det som. Haft lite irritation i halsen idag. Någon halsfluss vill jag inte vara med om. Halsböld ännu mindre.

Nu känns lederna bättre. Som alltid när man beställt tid för undersökning. Men vidare styrka i händerna har jag inte. Känns klent. Gammalt och skröpligt.

Vad tänker du? Låt mig veta.

