Tur och retur gånger två.

Idag har jag inte fått gjort vidare här hemma. Trött och har väldigt ont i mina händer idag. Och fötterna. Så onte det gjorde när jag kom ur sängen och ställde mig på fötterna. När jag sen var tvungen att gå på dom. Irriterande sånt. Stelt och värkande.

Efter att ha bråkat och skällt på en käftande Decibel, som jag dessutom fick släpa och dra ur sängen och dra och bära ner för trappan, så kom vi iväg. Hon skulle minsann inte alls åka till tandläkaren och om hon nu mot all förmodan åker med i bilen så tänker hon INTE öppna munnen! Så det så. Hon hann inte äta någon frukost utan det var bara att hoppa i kläderna och borsta tänderna. Så köre vi Minimonster till Laxen och brummade vidare. Men vi hann:-)
Inga hål fanns det heller. Decibel visade tänderna ändå. Sen var hon glad.

Hemma igen gjorde vi oss lite toast till lunch. Det har varit strålande sol och varmt idag. Det har blåst rätt ordentligt men vindarna har varit varma.

Snart var det dags igen. Min tur att åka till Ullared. Ja Decibel var ju med mig. Väl på vårdcentralen så fick jag tagit blodtryck och lyssnat på hjärta och lungor. Ja inte jag då, men doktorn. Ang blodbristen och min kopparspiral så tyckte han nog att vi skulle fundera på andra preventivmedel. Han menade att även om man äter järn och bra och nyttig mat så hjälper ju inte det om jag varje månad blöder som ett slakthus. Då kommer jag ju aldrig ifatt egentligen.
Hormonpreparat är ju uteslutet för min del, så då kan man ju utesluta hormonspiral, p-stavar och alla olika p-piller som finns. Så vad finns kvar? Kopparspiral, brandmannen, kondom och sterilisering. Brandmannen är uteslutet. Kondomen funkar väl bra egentligen. Det är bara det att de spricker ju jämt. Två av barnen är resultat av det. Oplanerat men mycket välkommet. Vi har ett missfall efter sprucket gummi och nu sist en abort, också av sprucket gummi. Kvaliteten på regnkläderna är dålig nuförtiden. Vojvoj 😉

Återstår steriliseringen då. Men nä. Visserligen ska vi inte ha fler barn. Men, jag vill ändå kunna få en till. Känna att vill vi ha en sladdis om tio år så ska det finnas en chans till det, även om jag troligvis är för gammal då kanske. Men ändå. Genbanken skulle ju kunna göra det tänker någon. Javisst, det har han sagt själv också men inte heller det är en bra idé. TÄNK nu om vi skulle dela på oss. Han kanske träffar en och vill ha barn igen. Inte för att jag tillåter honom att skaffa en ny… hehe Eller också vill han ha en sladdis om femton år. Då är jag ännu äldre men det skulle kunna gå. Så nä, inget så definitivt.

Det ända rimliga är väl isåfall att köpa hem ett par akutp-piller och använda gummikläder igen. Fördelen är ju att man slipper yngla av sig en hel dag efteråt 😉 Luktar inte sex och snusk heller :-p

Tål att tänkas på

6 thoughts on “Tur och retur gånger två.

  1. Nej, jag menade väl det.
    Det är vanligt med jungfrufödsel i vår familj.

    Men eftersom att ni inte idkar kladdigt samlag tillsammans, så behöver du ju inte fundera över vad du ska använda för kläder!! 😀

  2. Pingback: Att våga eller inte våga, -det är frågan « Noll-Koll-Carlsson

Vad tänker du? Låt mig veta.

