Att våga eller inte våga, -det är frågan

Och den egentliga frågan är väl om jag vågar ta ut spiralen själv eller om jag vågar ta ut spiralen själv inte.

I söndags fnulade jag till ordentligt. Gjorde en sökning på inernet om vad som skrivits. Vissa ansåg det despera, andra smärtsamt och andra som en fis i rymden. Men jag vill göra det under mens vilket är nu. Gå till gyn under mens? Nej tack, inte i min kofot. Kvar blir själv då.

Tänkte, bävade för smärtan. Bara att sätta in den tyckte jag var jobbigt och då gjorde jag det tillsammans med både smärtstillande tabletter och  lustgasmasken på KK. Hmm.

Jaja, bra karl reder sig själv och den dålige får ingen brukar Genbanken säga. Slängde i mig 2 Panodil Zapp och en Alindrin. Väntade ett tag och sen… Tur man har fött barn och fått ett litet hum om hur mycket andningen kan göra mot ont.

In genom näsan, ut genom munnen. Leta upp trådarna men hittar bara en. Iallafall vad jag får fatt i. In genom näsan ut genom munnen. Drar sakta. Andas. När det spänner till andas jag lite mer effektivt och vet att det funkar det här. De som spände försvann lika fort igen och sen var det klart. 😀

Kan själv! Så nervös för det lilla, vojvoj. Vilken skillnad på att sätta in och ta ut. Självklart visserligen. Man trycker inte upp barn där heller. 😉

Det verkar redan ha gjort nytta, redan idag blöder jag mycket mindre. Så jag hoppas att detta och järntabletterna ska göra snabb nytta.

Själva beslutet var inget att diskutera, inte för Genbanken heller, bara självklart. Han var ju klart tvungen at fråga hur vi gör på semestern nu? Jaa du sa jag. Det är upp till dig. Svaret? Vi runkom… 😉

Vad tänker du? Låt mig veta.

