Röntgen, poliskontroll, kalas och stugbesök, snäckor och vildsvin.

Lördagen var innehållsrik. Det började med en tur till Falkenberg med Minimonster och hans hand. Igår var jag och barnen hos L o R. R var så klart på jobbet med kidsen var hemma så det blev lite lek. Jag fick tyvärr köra hem Mister efter ett tag när han inte klarade av varken sig själv eller andra. SöstraMi hämtade Decibel efter jobbet. Decibel skulle vara hos mormor på eftermiddagen, kanske de skulle handla eller bara hitta på något. SöstraMi skulle vara med. Minimonster däremot stannade med mig och i leken när de körde varandra på en elbil utan el, den är sönder alltså, så välte bilen och han gjorde illa handen. Han var ledsen en stund men sen gick det över. På kvällen däremot var den dubbelt så tjock, stel och gjorde massa ont.

Så en tur till Falkenberg blev det. Men vad kan de göra där en lördag mer än att titta, klämma och skicka en remiss till röntgen i Halmstad? Precis, ingenting så Halmstad blev det. Blev tillsagd att gå in på akuten så ordnar de resten. Bra, okej. Dit kör inte jag så jag ringde SöstraMi. Hade sån tur att hon och Mange var i stugan inte långt därifrån. Så jag brummade dit efter hennes instruktioner. Satt i tankar och svängde av för tidigt. Ner till stranden ska jag ju inte, måste svänga av och ut på stora vägen igen. Hoppsan, poliskontroll. Körkort och nykterhet. Körkortet låg men och nykterheten var det lilla problemet. Bara att blåsa. En trevlig polisman var det iallafall. Det gillas. Första gången sen jag tog körkort som jag blivit invinkad för kontroll.

Väl i Halmstad så satt vi både länge och väl på akuten och väntade. Och väntade. Och väntade. Till sist frågade vi om vi hinner leta upp kaféet. Fick komma in på ortopeden. Där undrar de om vi kommer från röntgen. Eh, nä. Vi har inte varit där ännu…. Då visar det sig att vi skulle kommit dit direkt eftersom det redan fanns en remiss. suck. Upp på röntgen och nu gick det undan i krökarna minsann. Snart var vi klara, det fanns inget allvarligt i handen. Ev skulle det kunna finnas en spricka i handen, ligger den stilla så syns det inget på röntgen. Blir inte handen bättre på en fyra, fem dagar ska vi tillbaka igen.

Sen körde vi hemåt, SöstraMi stannade i stugan och jag och Minimonster körde hemåt. De andra var ju redan på kalas så snabbt hem, kissa och ta några skallebankpiller och vidare sen. Kom lagom till kaffet och det behövdes ska jag säga. Supergott var det.

Sen ringde SöstraMi och frågade vad vi skulle göra ikväll. De skulle grila och ville gärna ha sällskap. Frågade barnen vad de tyckte och åka blev det. Hem och hämta lite extrakläder och sen vidare till Falkenberg igen. Grillade, prata massa strunt och på kvällen blev det en tur till stranden. Barnen gillade det. Minimonster badade faktiskt, Decibel samlade snäckor och Mister höll till i klitterna. Det var ju knappt något folk så till och med han gillade detta.

På kvällen satte vi på en film till barnen, fram med lite godis och mysade lite. Det blev Galenskaparna. Dom är roliga. På vägen hem på natten fick jag testat bromsarna på lånebilen också. Vi hade bytt bil med L o R redan på morgonen. De hade bestämt att åka till stranden allihopa med kvällen innan så kom hastigt och lustigt tjejen de är stödfamilj åt. Då blev det svårt att få plats i Volvon. Så vi bytte, de tog vår bil så tog vi deras. Bromsarna funkade på den också. mister som höll på att somna otroligt nog vaknade ganska ordentligt. Hela familjen vildsvin, stod på led över hela vägen. Mamman stod väl i diket kan jag tänka. Att det var ett tiotal kultingar, ganska så stora.
Sen stod en hjort över vägen. En bit bortanför sprang ett rådjur och till sist en hare. Ovanligt lite harar tycker jag.

Väl hemma somnade faktiskt barnen utan några som helst konstigheter. Helt troligt. En väldigt lyckad dag måste jag säga.

Vad tänker du? Låt mig veta.

