Helt meningslöst läkarbesök

Det var dags idag för Minimonster att kontrolleras igen på hudmottagningen. Idag skulle jag också undersökas, jag har massa vita prickar på armar och ben och TS kan vara ärftligt. Därför skulle båda kollas.

Men hallå så oseriöst. Tidigare när Minimonster blivit undersökt har de lyst över kroppen med en speciell lampa, de menar att vissa fläckar kan vara svåra att se alltid. Men idag? Ehhm, en aning oseriöst är känslan.

Vi fick träffat ”Bubba” iallafall. Förstod ungefär varannan mening av vad han sa. Det hör egentligen inte till saken men jag gillar att förstå vad som sägs, jag känner mig dum om jag måste fråga om gång efter annan. Ohyfsad.  Han visste knappt vad som skulle undersökas så journalen var nog inte läst innan. Han tittade snabbt igenom Minimonsters armar och den hudförändringen han redan har. Vi fick frågan om han har fler. Svar nej. Sen kollade han journalen….

Genbanken påminde sen om att jag skulle kontrolleras jag också. Jasså? Har du varit här innan, har du fått en kallelse? Ja titta det har du… Ev skulle Genbanken också undersökas men vi brydde oss inte om det. Han tittade som hastigast på mina armar, kom på att ta av dig på överkroppen. Hur är det med benen? Samma, ta du av dig då. Snurra ett varv. Färdigt och inget ärftligt här. Tack och hej, jag meddelar Barnkliniken.

Eeh? That’s it. Och vilken nytta skulle detta vara för. Det hade ju tom Dr Hjälplös på Vårdcentralen gjort bättre. Men ja ja, nu är det gjort iallafall. Minimonster tröttnade ju rätt fort i vanlig ordning och hamnade på golvet, närmare och närmare britsen. Sen kan han inte hålla sig utan börjar rycka och dra i grejerna. Hissa upp, hissa ner. Upp lite till. Neråt funkar bra det också. På vägen hem berättade Genbanken att när vi var iväg och gjorde mina prover så talade Minimonster om för honom sen att nästa gång vill han ha mycket mer tid hos doktorn. Ensam, när doktorn går ut från rummet, så han kan bli färdig med sina experiment…

Har fått ringt om prov och röntgensvar. Vet inte vad jag tycker… Bra, givetvis men… Ja röntgenbilderna visar inga skelett, -eller ledförändringar. Och det är ju bra. Absolut. Men… Vad är det då som gör så förbannat ont? Varför är jag så förbaskat trött, just för att jag har så förbannat ont? Ingen aning. Provsvaren ville hon i växeln inte ta, märkligt, för vanliga blodprover har jag fått reda på av växeltelefonisten förut. Men detta är kanske lite andra prover så då är det läkaren som tar det. Tyvärr är han på massa utbildning och troligtis ledighet och komp också. Ingen aning. Hon bad mig dröja och läste igenom provsvaren för hon funderade över om en annan doktor kunde ta det. Men undrade om jag kan vänta till Dr P kommer tillbaka. Jodå, det kan hon. Har hon haft ont så här länge så räknar jag inte med stordåd bara för att provsvaren berättas en vecka plus eller minus.

Sen vet man inte vad man ska tänka. Är detta det absoluta, att läkaren ska ta provsvaren på sånt som inte är vanliga blodprover? Eller är det så att något kanske visades? Eller det är kanske så att ingenting visar på proverna men det ska vara rätt läkare för att han ska besluta om hur man ska göra vidare? Skit samma, jag har gärna rätt läkare, Dr Hjälplös frågar väl bara vad jag vill ha för medicin… :-p

Så fick jag ju plockat in grenarna idag. Nu ligger de fint på storarumsgolvet och väntar på att hängas upp. Men inte nu. Senare idag är det EVK för Decibel. Decibel ja, Genbanken ringde innan efter att ha fått ett samtal från skolan. På Genbankne lät det nästan illa, hon hade gjort något, han var inte säker på vad men fått en ordentlig blåtira och bula i ansiktet. Oops. Ska bli intressant att se tänkte jag.

Hon kom hem för en stund sen, hon har gjort en ”Noll-koll-Carlsson” ju 😉 Pratat med en kompis och gått rätt in i en stolpe. En klassiker 😉 Men ont hade hon ju. Lite blått och rött men inte alls vad det lät som att vara. Så det går snart bort. Ska bara bli lite gult och grönt först.

One thought on “Helt meningslöst läkarbesök

  1. Hm du kanske har fibromyalgi det klassas både psykiskt och fysiskt. Men man kan inte riktigt ställa diagnosen på det eftersom et inte dyker upp på provsvar. Morsan har det.
    Va snygg och vintrig din blogg e va trevligt =)
    Sen är det inte så svårt Ebbas halsduk 12 maskor på stickor 20 4 olika garn tillsammans och så stickar man rät fram och tebax…
    Jag får väl komma och hälsa på annars och lära dig annat vid tillfaälle haha.

Vad tänker du? Låt mig veta.

