Lussekatter berör ;-)

Åsikterna är många. Så här såg min facebookstatus ut. Om jag var trött?  Jodå, en del… 😉

Ulrika Noll-Koll Carlsson
Funderar på att göra lussekatter imorgon. Givetvis utan läskig saffran och inga jussin! 🙂 kan man lägga en chokladkula istället tro?

Marija Labat
Då är det väl inga lussekatter??

Ulrika Noll-Koll Carlsson
Jo. Av lightmodell. En aning bantade 🙂
Fast vill man va tråkig kan man ju kalla dom vete katten. 🙂

Ulrika Noll-Koll Carlsson
Och istället för att behöva plocka bort och plocka upp alla russin som ingen vill ha så kan man ju lika bra lämna dom i affären.

Marija Labat
Jo men det är ju inga lussebullar utan saffran liksom.. de där e egna påhittade vanliga bullar då ju! 😉

Ulrika Noll-Koll Carlsson
Saffran är läskigt. Mina katter gillar inte läsk. Inte saffran heller. Inte russin heller.

Marija Labat
Då är det heller inga katter! 😛

Ulrika Noll-Koll Carlsson
Jodå. Det vete katten att dom är;-) Men inte gula. Då är det kinakatter. Och lucior är långa. Det är inte kineser. Men däremot har de ju helt rätt hårfärg.
Och på tal om den så är min alldeles riktiga ogula katt som är svart rätt märklig nu för tiden och har varit det ett tag.
Hoppas det bara är mask i magen. Avmaskade idag så han lär inte vara tomte i år. För svårt att hitta passande mask…
Och till lucia behövs ingen. Inte läsk o saffran heller. Han gillar svart.

Marija Labat
jösses.. 😉

Ulrika Noll-Koll Carlsson
Nää. Han kom inte till Lucia. Tror aldrig dom lärde lämna varandra faktiskt. Han fick aldrig ha ljus i hår, mest taggar.
Men sen fick han en guldring över huvvet som lyste så fint sa dom som såg det. Tror jag. Har aldrig träffat nån som såg det.
Kanske inte var hans ring heller. Kanske det var Gabriels. Eller Mikaels. Men de träffade nog inte heller Lucia. Tror jag.
Men jag känner ingen som vet hur det egentligen var. Men en bekants bekant har en vän som har en gammalmormor vars farmors bekants bekantskapskrets har hört vissa rykten.

Emelie Carlsson
Då vill jag smaka!!!

One thought on “Lussekatter berör ;-)

  1. HAHA!! Jag kanske skulle tänkt mig för och läst vad som tidigare skrivits innan jag gav mig på o kommenterade där.
    Jag menade ju givetvis inte att jag vill smaka på han med ringen på huvudet, eller kineskatten.
    Utan helt enkelt så vill jag ha hälften av alla lussekatter som du bakar fråmöver. Utan saffran och jussin men MED choklad!!! 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

