”Städ”skåp, social träning, kräk och skällning

Gårdagen gick i ett. Jag fick röjt ur allt från det så kallade städskåpet och belamrade varje köksbänk med alla möjliga prylar och mojänger. Shit vad mycket som samlas överallt. Sen blev det dags för lite lunch. Decibel var alldeles överspeedad hela förmiddagen, det fanns ingen hejd på det. Vi gissade att hon var nervös inför kursen i eftermiddag. Speciellt som hon började få svid i magen vid middagen. Huvudet värkte så hon fick en Panodil och lägga sig och vila en stund. När hon kom upp igen hade hon fortfarande lika ont och fick påfyllning med en Ipren. Så kom vi iväg till stallet. Hon blev alldeles yr och svidig i magen men åt en smörgås och magen kändes bättre.

Vi kom iväg till kursen med hästar och barn och grejer. På väg dit började det hagla. Haglen var stora som… Ja nåt. Stora var dom illafall. Som tur var så slutade det sätt kvickt och vägen blev bättre.
Kursen, social träning, gick kanon faktiskt. Jag tyckte jag hade väldigt god nytta av det vi lärde av Patrick Allori.
Stackars Decibel var tvungen att gå undan och vila. Huvudet värkte svårt. Hon orkade rida barbacka en liten stund när det var klart. När vi kom ut behövde hon ta en Panodil till. Hon hann nog knappt svälja den förrän hon kräktes. Sån tur att det fanns ett paket våtservetter, för hon satt i bilen. Sen hittade vi en dunk spolarvätska i bagaget som vi gnuggade med. Gick fint.
Till sist blev vi klara för hemfärd. Bara för att stanna någonstans halvvägs. Decibel behövde ut. Jag tog ut henne och sen kräktes hon. Flera gånger. Sen hade hon ännu värre ont i huvudet och kunde inte titta för det var för ljust….
Migrän. Jag har misstänkt det innan men nu är jag hyfsat säker. Ringde Genbanken att komma bort till stallet och ta hem Decibel genast. Hon ville bara hem och lägga sig och sova. Så mörkt det bara gick. Ute var det mörkt men varje ljus skar i huvudet. Hon fick blunde så ledde jag henne till bilen, sa till Genbanken att bara bädda ner henne mörkt, migrän, hon kan inte titta, hejdå och sen dags att börja på. Hästarna måste ju lastas av och komma in i stallet. Få lite mat och täckena skulle bytas. Lite prat och en enormt vansinnigt arg R (stallägaren) kommer dundrande och svärande in i stallet.

Bilreparatören som krånglar med vår bil. Som FORFARANDE efter FYRA jävla månader står med motorn utanför. De första fem veckorna tog han till att ha bilen stående för att till slut komma fram till att motorn behöver renoveras. Så den blev ivägskickad och färdigrenoverad. Betalad och tillbakaskickad. Nu har vi väntat. Och väntat. Tjatat. Frågat. Undrat. Väntat. Motorn sitter fortfarande inte i. Plus att priset plötsligt har höjts. När Genbanken ville ha ett TOTALpris så fick han det, nu har TOTALpriset plötsligt förvandlats till ett BRUTTOpris för plötsligt var det inte momsen medräknad….

I vilket fall har han krånglat även med R´s bilar. Nu rann droppen över och stormkokaren tog vid. Han ringde Genbanken och frågade om han kunde följa med ner. Så dom åkte ner och fick till slut tillbaka R´s bil. Vår motor låg på golvet. Genbanken sa att nu är det bara för honom att sätta fart och göra sitt jobb. Att han ska låsa dörren inifrån och jobba, jobba och jobba. Så blir det klart.
-Dessutom har Noll-Koll köpt en stor hund som måste kunna få plats i bilen, upplyste Genbanken.
-Jasså, jaha, säger Bildrullen. Vad är det för ras? 🙂
-Människoätare… svarar Genbanken…

I förra veckan lovade han att göra vår bil i helgen så vi kan få den till veckan. I helgen åkte Bildrullen till Göteborg. Söndagkväll ligger motorn ännu på golvet. Jag gissar att min bil inte kommer denna veckan heller… 😦

Det mest spännande var att när jag kommit hem från stallet, ätit min kvällsmat så hade jag alla mojänger och mollijoxer kvar på bänkarna. Som skulle vara klart för boendestödskontroll morgonen efter. Jippiii….

Vad tänker du? Låt mig veta.

