Fast jag sa att jag inte hade tid

Jag sa ju att jag i nuläget inte har tid med att gå en hundkurs. Fast det är vad jag vill egentligen. Dessutom har ju miljöträningen för hästen startat igång så varannan söndag åker vi till ridhuset i Slöinge och tränar ”farligheter. Igår gick det verkligen kanonbra tyckte jag. Denna gången fick Decibel ansvaret för hästen och hon skötte det med bravur.

Men hundkursen då? Tja, jag satt på facebook och ser att S har skrivit in sin jycke i något. Jag blir nyfiken och frågar. Det gällde en allmänlydnadskurs för hundar över 8 månader i Brukshundsklubbens regi. Mycket intressant. Himla mycket intressant. Men så var det ju priset då… Hmm. Tänk tänk. Idé! Om jag Gud förbjude avbokar min hett efterlängtade tatueringstid så har jag råd med kursen. Nej nej nej. Eller? Att ha koll på hunder är ju faktiskt viktigare än en ruskigt snygg efterlängtad tatuering. Men! Gaaah. Jag vill ju tatuera mig. Men kursen vill jag också. Messar Genbanken och spånar lite och han tycker att hundkursen är en bra idé. Speciellt som den där tatueringen ska jag ju inte alls göra…

Åh vad det tog emot att avboka. Åh som jag har väntat på den 12 april. Ända sen förra året faktiskt. Längtat, väntat, planerat. Så när man hamnat i startgroparna så… Faan. Ja ja. Det är faktiskt himla kul på kursen. Det har visserligen bara varit två gånger men det är roligt. Haha, första gången var Aijo mest lik en bogserpråm eller nåt. De första tio minuterna sen lyckades han hejda sig. Men det krävs inte mycket för att han ska försöka springa fram till de andra hundarna för att hälsa och leka. Det där med hälsandet i allmänhet är vi inte riktigt eniga i han och jag. Jag menar att han minsann inte alls ska hälsa på allt och alla. Framför allt INTE förrän jag själv har hälsat och sagt att nu är det din tur. Han håller som sagt inte med. Fast han börjar tänja lite på sina principer och är inte lika stollig längre. Alltid nåt. Jag är väldigt enveten så jag ska någ få honom att tänja mer på sina idéer 😉

Så varje torsdag, så fort vi ylat hem från ridskolan i princip så är det att packa in hund och mutor i bilen och fara iväg till kursen. Det blir en lång dag iväg. Vi åker till ridskolan klockan tre, hemma strax innan sex. Kasta en smörgås mellan tänderna, tio över sex åker jag igen och är hemma strax innan nio. Sen är jag rätt trött måste jag säga.

Vad tänker du? Låt mig veta.

