Anmäld försvunnen

På Facebook igår såg jag en efterlysning på folks statusar. En man med tillhörande ljusblå Volvo med reg.nr. PJJ 997.
Jag tyckte nr verkade bekant och tillsammans med färgen på bilen så fick jag direkt en bild på en man.
Ingen aning om varför egentligen men så är det.

I morse när jag låg i badet ringde Genbanken och frågade om jag läst tidningen. Nä det hade jag ju inte då. En man härifrån är försvunnen, det är XXX. Jaså, det är det, jag misstänkte det lite svarade jag.
Kom på senare att jag inte ens talat om att någon är försvunnen, Genbanken har ju inte facebook så han har ju ingen aning vad jag sett liksom.

Denna XXX möter jag ofta. Vi brukar mötas i dörren på dagis, säga hej och gå förbi. Kanske är det därför jag fick upp honom, jag har kanske noterat hans reg.nr. omedvetet. Det och att vi funderat på att kontakta familjen i ett angeläget ärende.
Två av de tre barnen går på dagis, det äldsta går i Decibels klass.
Minstingen är hur go som helst. Gissa om jag blev förvånad, det var i somras tror jag. Jag lämnade Minimonster och hann inte mer än innanför grinden så kom en liten tjej fram och ger mig en stor kram. Om benen så klart för hon var ju inte så stor. Så sa hon nåt och gick till sandlådan och fortsatte leka.
Hihi, jag var lite småchockad men glad. Känns ju bra att få en kram helt apropå ibland.
Efter det brukar hon komma fram och säga några ord. Det är inte alltid man förstår allt hon säger, dels är hon liten och sen går det fort, men vi pratar ändå. Och hittills har ingen i personalen klagat på att jag pratar för mycket med barnen. För det är ju så klart inte bara denna lilla tjej jag pratar med.

Hittade denna bilden här tillsammans med en efterlysning

Positivt är just nu att enligt tidningen misstänker polisen inget brott. Jag hoppas verkligen att det är så och att han snart kommer tillbaka hem. Kanske han bara behövde lite lugn, ro och komma ifrån allt och alla ett tag. Jag HOPPAS verkligen att det är på det viset. Jag vill tro det åtminstone.

Håller i allafall tummarna för att alla bitar kommer på plats så fort det någonsin går. Tänker så klart på familjen som väntar hemma, all oro och troligen skräck de måste känna. Ilskan, om det är så att han håller sig undan frivilligt. Det finns så många tankar och känslor kan jag tro, man kan nog inte beskriva dem alla…

Jag har svårt att tro att de läser just min blogg och framför allt inte i nuläget, men skulle så mot all förmodan vara fallet så ger jag er en varm kram. Jag tänker på er och hoppas han snart kommer hem.

One thought on “Anmäld försvunnen

  1. Pingback: Anmäld återfunnen « Noll-Koll-Carlsson

Vad tänker du? Låt mig veta.

