Hej mitt vinterland

Igår, läs i natt dvs idag, när jag gick och la mig tittade jag ut. Det snöade. Ibland händer det ju att väderprognosen stämmer 🙂
I morse var det fint vitt ute. Decibel kom ner innan det var tid. Hon passade på att hinna först ner till hönsgården för att se om någon kommit i fällan. Där var tomt och på marken låg det snö så vad jag en Decibel, nyuppstigen tjugo över sju?
Börjar rulla snögubbe så klart. Helt logiskt…

Brödbaket har dragit igång i köket. Det nattjästa har blivit limpor, just insatta i ugnen. I bakmaskinen degas just nu en ordentlig deg. Det går långsamt, en stor deg för min lilla maskin. Men jag har tid. Sen tänkte jag låta den stå i kylskåpet medan jag är i stallet så får jag baka ut den i kväll. Blir väl fullt upp ikväll som alltid. Massor att göra och alltid sent ute… Suck. Förstår inte hur det kan bli så varenda gång. eller. Jo det gör jag 😉

Det snöar ordentligt nu. Om en knapp 1½ timme ska Minimonster till dagis. Ska bli spännande att se vad min bil gillar sina breda sommarsandaler. Kanske skulle haft vintertofflor? Det får bli till helgen eller nåt. Det löser sig. Finns ju diken och vägkanter att parkera i om det inte går att komma upp för backen. Genbanken kom upp med sin jobbebil i förmiddags, fast det tuggade lite uppepå knatten. Fast han har vintertofflor. Och mindre snö just då. 🙂
Det löser sig alltid sånt där. Det är ju lika samma vartenda år. Vissa dagar får man knata uppför backen själv. Andra får man bilen till sällskap. Bara att gilla läget. Fast visst skulle det vara alldeles underbart om någon kom och sa att de asfalterar vår uppfartsbacke 😀 Vi själva har en del annat att lägga pengar på. På torsdag t ex, då åker Genbanken och hämtar vårt fönster.

Mysteriet med de försvunna vinterkläderna är inte löst. Jag har letat efter Minimonsters vinterkläder i hela huset, i bilen, på dagis. Genbanken har kollat jobbebilen. Inga vinterkläder. Jag letar väl vidare….
Nu ringde larmet, dags att kolla min deg och släppa ånga ur ugnen, Tur det finns larm så man kan baka ibland. Även då man inte tagit sin medicin. Haha, kommer inte ihåg det med medicin heller skulle jag tro. Men glömmer kanske inte lika länge. Kanske skulle ta min pillerill idag. Men först ska jag bara….

Vad tänker du? Låt mig veta.

