Dörrkrans

Idag är det dags att göra årets dörrkrans. Vi ska träffas några tjejer hemma hos Lotta och skräpa ner påde inredning och golv. Plus att vi ska prata om en massa strunt under tiden. Det är himla trevligt.
Vi har gjort det ett par år nu i olika former. Först var det bara jag och Lotta, vi hade en julkortspysseldag, en dörrkransdag och en plantera julgrupperdag. Så kom vi på att vi kan ta in några fler så. Det blev valfritt pyssel och julgruppsplantering.
Dörrkransen tog vi själva en dag det passade.

I år vänder vi på det. Vi gör dörrkransar tillsammans. Julgrupper kan man göra när som tänker vi.

Fast i år är det snö ute. Veckan innan har det varit frost och därför har jag inte plockat någon mossa. Vi tänkte att jag åker till Lotta en timme innan så knatar vi ut i skogen och fixar lite mossa, kottar och vad mer vi hittar.
Men hur mycket hittar vi i snön tro? Ja ja, det ordnar väl sig kan jag tro.

I vilket fall är det nog bäst att snart ta sekatören och gå ut och klippa lite grenar av min kornell. Den är ju som finast nu på vintern.

Ja så måste jag leta upp min limpistol också. Och limstavarna. Och plocka fram pyntet att sätta på kransen.
Kanske snart dags att sätta igång möjligen?

Fast först ska jag upp och ge barnen lite moraliskt städstöd. Det är ett måste att plocka lite på rummen. Vi har bestämt att vi vuxna ska ta en liten stund varje dag att vara med dom där uppe. Det är nog dags att starta igång det.
Tar vi lite varje dag så ska det ju inte behöva bli så jobbigt liiksom. Inbillar jag mig.

Vad tänker du? Låt mig veta.

