Det blev faktiskt lite jul för oss också. Och lite krångel. Och en tid på verkstad…

Men det var inte riktigt min förtjänst faktiskt. Vi har haft närapå ett helvete här hemma, nästan sen oktober faktiskt.
Decibel har mått riktigt dåligt och det har inte blivit bättre. Jag har försökt och försökt vad jag har kunnat att få lite ordning och kunna sätta fram tomtarna. Ingenting har funkat och till slut tröttnade jag på att ingen ville ens tänka tanken på att hjälpa till. Mitt i allt rasade dessutom vår tv och våra planer att flytta ner tvrummet på nedervåningen togs upp igen. Snabbt beslut att tömma bokhyllor osv för att göra plats för en ny tv togs. Så var det plötsligt ännu mer att göra… När allt jävlas och det är tufft i övrigt så tar det stopp till slut. Det var inte lätt att ta beslutet, jag älskar jul och massa tomtar men nej, jag orkade verkligen inte mer…

Jag talade om att det blir inga tomtar i år. Punkt och slut. Förklarade varför det inte blir några tomtar och bad Mister att bära ner de två lådorna med tomtar. Han protesterade lite men förstod och bar ner dom. Minimonster tyckte det kunde kvitta, han upplevde det jobbigt med alla julsaker överallt. Decibel däremot ställde till med å s i k t s u t r o p utan dess like….
Jag ändrade mig inte.

Senare på kvällen messade jag med Lotta, ungefär lika jultokig som jag. 😉 Hon förstod ju läget så klart men också att det inte är jätteroligt. En jul utan tomtar liksom…

Dagen efter var jag till stallet. Newt hade blivit minst sagt dålig i magen när det var en annan ensilageskörd i balen. Det som kommit ut hade fastnat i svansen. Det var inte lite 😮
Hade in honom och fick tinat upp hela isbollen. Kallt som attan var det, Newt frös så han skakade. Täckade honom varmare och höll själv på att förfrysa tårna kändes det som. Kissnödig var jag och hade bråttom till bilen när jag äntligen var klar och hästen utsläppt. Klick. Tänkte jag skriva. Men inte ens ett klick kom det från startmotorn….
Fick knacka på hos Lotta o Roger. Måste kissa. Blev bjuden på kaffe så hjälper Roger till med start.

Fick en liten överraskning också. Lotta tycker som sagt som jag, en jul utan tomtar liksom…
Hon kommer och hjälper mig och gör ett röj så jag kan få fram lite tomtar. Eller åtminstone lite julefrid.
Då är det nästan att man får en liten tår i ögonvrån 🙂
Jag säger tack. Vi bestämmer på fredag. Om två dagar. Låter bra så hinner jag påbörja innan 😉 Till sist är det dags att dra sig hemåt. Snön faller tungt där ute. Det var halt när jag körde dit, undra hur illa det är på vägen hem?
Haha, det blev jag snart varse. Jag kom inte ifrån gården. Det hjälpte inte stort med bra vinterdäck minsann.
Ännu en gång hjälpte Roger till, denna gång med lite påskjut bakifrån. Det gick fint och jag kunde sladda hemåt i all snö.
På väg hem ser jag Newt i hagen, lättad över att isklumpen är borta fräser han runt i snön. 😀

Väl hemma ser jag Misters taxi vid uppfarten. Chauffören har problem. Kommer varken framåt eller bakåt. Snön sprutar om hjulen men vad hjälpte det. Svänger in, parkerar på bästa stället och stänger av bilen. Då slår det mig, tänk om jag inte får igång den? Med halva ute i vägen… Äsch. Det ordnar sig. Får puttat loss taxi till slut och kan ta mig upp i all snö. Utan bil förstås men iallafall. 🙂

På kvällen är det dags för mig och Lotta att plantera blommor i julgrupper. Två ska vi ha med till ridskolan dagen efter.
Medan jag packar ihop mina saker jag ska ha med mig får jag ett mess från Lotta. Nubbe är jättehalt….
Fa-an. Kan det inte vara nog nu. Bara att åka bort och kolla upp eländet….
Jo, han var jättehalt och fick stallas in. Boxen ströddes iordning och mat fixades fram. Så kunde vi bara hålla tummarna att det inte var allvarligt för att ge sig ut med transport i det väglaget är ren idioti och helt otänkbart.
Troligen har väl Nubbe också fräst runt med Newt och vrickat sig eller nånting ditåt. Det var iallafall vad vi gissade på då.

På kvällen ordnade Genbanken så att Bilen kom på verkstad. Vi fnulade ut att det är väl startmotorn som jävlas. Igen…
Blää… Fast bil måste vi ha så det är väl lika bra att le och inbilla sig att allt är i sin ordning. Det ordnar sig liksom. 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

