Moi mukulat

Idag har jag massor att göra men ingen motivation. För en gångs skull sitter jag faktiskt vid datorn. Det var längesen nu. Senaste uppdateringen tom.

Idag hade jag bestämt att jag och Decibel ska klä av och packa ner hennes plastgran som står och barrar på rummet. Nåja, kanske inte riktigt. Tyvärr, för hade den barrat hade den inte samlat så mycket damm.
Dessutom ska jag hjälpa Mister med att få iordning i sin bokhylla. Det har ju flyttats runt igen. Nä, jag vet inte för vilken gång i ordningen.

Jag kom på att en av expedithyllorna i entrén skulle faktsikt passa fint på Misters rum. Just som han önskade. Gör jag så får jag ju turligt och planerat nog en tom hylla att flytta in till Minimonster. Sagt och gjort. Tömma Misters och baxa in till Mini. På hans rum hade någon släppt en bomb så det var bara att hugga tag. Plocka upp, flytta runt, tömma och bogsera. Till sist blev rummet möblat, sängen renbäddad, bokhyllan fylld och rummet dammat och dammsugit.
Ner och lyfta ner expedithyllan från den andra.. Just ja. Det var ju tungt, det höll på att kosta några tår. Troligen en något sned rygg också, skulle tro att kiropraktorn har något att säga.. Det hade han sist jag släpade. Genbanken fick hjälpa mig.

Expedithyllan vi hade som tv-bänk har redan fått flytta på sig. Nu är den tömd och en annan tv-bänk på plats. Nu SöstraMi kan du hämta din hylla 🙂

När jag och Lotta storhandlade sist hittade jag en vaxduk. Den måste ju så klart på bordet.

Sen avslutade jag med att flytta på köksbordet, rådgjorde med Mister. Idén jag hade var bra men inte tanken. Jag ville flytta Minimonster till kortsidan mot väggen och förhoppningsvis slippa lite spring. Icke, där ville Mister sitta. Ja ja. Okej då.
Genbanken sa att det bliev bra detta men nu kanske vi kan få sitta här några år? En fem-sex?
VAAAA??!!! Du är inte klok på en fläck. Du är galen. Vad menar du?
De flesta har sina möbleringar länge. Vissa har samma plats i både femton och tjugo år.
:-O Ååååh nej. ICKE!! Jag satt en fulstämpel i pannan på honom. Usch, såna idéer.

Sen har jag lite andra planer…. Men först ska jag släpa ut den stoora kistan ifrån sovrummet. Och fixa kontor i hallen.

Jag skulle ju tvätta hästtäcken idag också ju. Efter att jag hängt upp tvätten som ligger i maskinen.
Kanske jag skulle ta min tablett idag.. Kanske jag kan hitta lite fokus då.
Har nog inte tagit mina värktabletter heller när jag tänker efter. Hur fan ska jag få fulleffekt när jag inte ens kommer ihåg tabletterna?
Kanske skulle letat upp batterierna till medicinufot så det kan larma. Sen.
Så trött på mina leder nu alltså. De gör ju ont jämt och när de inte gör ont så gör det mera ont. Ska testa gurkmejatabletter nu. Sånt gav jag ju hästen så kanske det kan funka på mig också.

Detta och mycket mer kan man läsa på Nyfiken Vital

Traditionell användning av gurkmeja
Gurkmeja har använts under lång tid traditionellt i Indien, Kina och fler asiatiska länder. Det används för att behandla matsmältningsproblem, inflammationer, leversjukdomar, menstruationssmärta, hudproblem och för sårvård.

Gurkmeja mot reumatism och andra inflammationsjukdomar
Gurkmeja kan ha god effekt vid reumatism och andra sjukdomar med kroniska infektiner, stela leder m.m. Morgonstelhet, svulnader i leder och rörlighet förbättras.

Gurkmeja har tämligen kraftiga antiinflammatoriska egenskaper. Curcumin påverkar två enzymer i kroppen lipoxygenase and cyclooxygenase-2 (COX-2) vilka båda sprider och bibehåller inflammation.

Men nu blir det vanliga recepterade värktabletter, de får duga tills gurkmejan kommer med posten.

Och äntligen kan jag ha musik i köket. Vi flyttade hit de stora högtalarna, vi har ju redan andra till tv-n. Sen tog vi den gamla förstärkaren och fixade in i en hylla dvs Genbanken gjorde en ny hylla. Sen kopplade han ihop det med de nya sladdarna han köpt. Till största delen för min skull för att jag vill ha mycket och hög musik. Mycket bas och mycket ljud 🙂 Då mår jag fint.
Han tycker jag spelar lite konstig musik. Men tippar mest på att han har några extra krumelurer i öronen som gör att han hör bakvänt. Min musik är bra 🙂 Speciellt på hög volym. Oh nu kan jag spela högt. I köket. UTAN att tv-förstärkaren blir tyst och markerar protect.

Vad tänker du? Låt mig veta.

