Funderar stort ang zumban

Tidigare har jag ju nämnt att jag börjat på zumba. Det är jättekul verkligen men jag tycker alltså att det är väldigt svårt.
Jag hänger inte med. Dels är det svårt att se ledaren och så är det ju det där med högervänsterkommunikationen uppe i styrenheten. Det blir kortslutning. Även på det jag kunde alldeles precis, tappar jag fokus minsta lilla så är det bara att stanna upp och tänka om.

Det är mycket jobbigt, det blir svårt.

Idag gick jag med dammsugaren, Mister satt vid tvn och tv-shop. Tror du det funkar undrade han? Går man ner så mycket med zumba som de har gjort. Hehe, inte med en zumbadag i veckan iallafall blev mitt svar.

Men fastnade och tittade lite. Blev väldigt väldigt sugen på att köpa skivorna som säljs på zumbafitness.se Så kan jag ju träna lite själv hemma, kunna några steg ordentligt och förhoppningsvis få ut mer av tiden man är där.

Himla himla sugen är jag. Jag funderar vidare. Kanske får man tid på sig att betala det på. Nu är det mer än fattigt på fronten. Men förhoppningsvis kommer pengar snart. Då måste jag till stora gula helvetet och handla lite småsaker. Och byxor, jag har ju inget att ta på mig. Jag mår fysiskt dåligt bara jag tänker på jeans eller åtsittande. Såvida det inte är leggins. Det kliar och stick överallt. Till och med mina undies jävlas med mig. Noppar sig så jag kliar rumpan blå. Inte okej!
Nya byxor alltså, sist jag var där fanns snygga på killavdelningen. Ett par killmodell i storlek runt 168 passar mig fint. Det finns fördelar med att inte vara jättestor 🙂 Dessutom har man ibland tur att komma över användbara undies i storlek 170. Ofta är undies mjukare på barn-ungdomsavdelningen har jag märkt. Märkligt… Fast det gäller att ha tur.
Så behöver Villeman en sele, vi måste ju träna lite koppel också. Just nu har vi inget halsband ens så jag har Aijos mjuka koppel, drar igenom öglan så det blir som ”stryp” det funkar den lilla biten vi har till gräsmattan men förr eller senare måste han ändå lära sig. Så är det säker massa annat jag måste köpa också, jag har bara inte orkat tänka ännu….

Vad tänker du? Låt mig veta.

