Lättare med medicin

Var iväg på Zumba tidigare ikväll. Under eftermiddagen behövde jag ta min kapsel. Concertan alltså.  Jag kände den där välbekanta irritationen gnaga invändigt. Den jag levt med i massa år utan att veta om den faktiskt. Nu känner jag den själv och kan ta min tablett. Den dämpar faktiskt, märkligt nog. Det är ju inte det den är till för. Fast kanske ändå, irritationen beror ju på nåt och därav får jag effekt.

I vilket fall känner jag igen känslan nu och blir på så sätt påmind om att jag inte tagit min kapsel. Dvs om jag lyssnar på mig.
Det gjorde jag idag och det hade jag nytta av på Zumban. Jag som aldrig hänger med fick faktiskt ihop det lite idag. Härligt. Ska försöka komma ihåg det nästa gång, nu är det uppehåll två veckor.

Innan jag åkte fick jag väldigt ont i magen, över livmodern eller nåt.  Under dansen fick jag mer ont. När jag kom hem gjorde det riktigt ont. Då kom mensen. :-s Nästan en vecka för tidigt. Och så ONT jag har. Fast jag tagit piller. Det är längesen jag hade sån mensvärk. Och så säger folk att det blir bättre av träning. Eller hur! Skulle inte tro det. Eller också är jag inte som andra…

Vad tänker du? Låt mig veta.

