Folk, hästar, saker, mer folk, mer saker, pengar som rullar

Göteborgs Horse Show alltså. Där var vi igår. Det var mycket folk och mest troligt ännu fler idag. För att inte tala om imorgon. Vi såg faktiskt ovanligt mycket inne på själva showen. Å andra sidan blev det mycket tid på mässan också eftersom vi tog det mesta efteråt. Klockan blev mycket, ryggsäcken jag hade blev tyngre och tyngre, kassarna blev fler och armarna längre. Men roligt hade vi. 🙂

Så klart handlade jag lite gott åt Villeman. En burk med godis och 10 kycklingtuggben. Han blev alldeles stollig när han kände hur gott det luktade i påsen. Halsbandet jag köpte var han inte jättenöjd över till att börja med men han vande sig fort. Det är något stort ännu men han växer fort. Jag hittade ett brett halsband i läder, precis vad jag ville ha.

image

image

Decibel har länge velat ha ljusblå skydd till Newt. såna hittade vi också till ett bra pris så inte kunde jag säga nej igen?

image

På ett bord låg många olika tröjor. Kvalisorten känns bra och de var jättefina allihopa. Tyvärr fanns det en enda kvar av den jag fastnade mest för och i storlek XL. Något stort… Men denna är inte illa den heller. I verkligheten är den mer vinröd, bilden är något mörk. Decibel köpte en mörkblå med annat tryck. Mister gillade den och undrade om det inte finns med varg, för det vill han ha. JAg får väl leta upp deras hemsida och beställa en. Såklart ville ju Minimonster också ha.

image

Ingen mässa utan böcker i kassen. Det blev två denna gången. Boken är skriven av Lisbeth Johnsson och skivan som ligger med var ett gratisprov, en Demo om Säker Hästhantering. I mässpaddoken hade Lisbeth en liten clinic i säker hästhantering. Himla intressant. Lite hästmassage och stretch är aldrig fel 🙂

image

Jag hittade en jacka i en fantastiskt mjuk och go kvalité i ett tjockt tyg. Fastnade genast och köpte en. JAg köpte en till Decibel också faktiskt men när de kostade 75 kr st så är det inte mycket att fundera på.

Sen löste sig lite strumpproblem. mister sliter strumpor som jag vet inte vad, hittade ett antal som jag tänkte han gillar. Även till Decibel och det blev ju några var när man kunde välja 14 par för 100 kr. Så blev det. Jag hade nog kunnat köpa 14 par till 😉 Tyvärr var det bara i tunn modell vilket gör mig allergisk, jag vill ha tjocka strumpor så jag fick bli utan.

image

Jag och Decibel hittade varsitt par ridhandskar också. Och ett underställ till Genbanken.

Dagens roligaste Decibel.

Decibel tjatade om en Heliumballong. De är ju så fina och jag vill ha en.
Nej svarade jag. Det blir ingen ballong, de är dyra och håller inte ändå. Helt onödigt.
Nästa gång vi kom vid ballongerna så börjar hon igen. Och igen.
Så gick vi förbi bara en stund innan vi skulle åka hem.

Snälla snälla mamma, jag kan väl få köpa en ballong.
-Nej.
För egna pengar?
-Nej, det är kallt ute och då lär den inte ens hålla hem knappt.
-Men om jag andas i den här inne då?

Hahaha, det bästa hittills. Jag som trodde hon ville ha den för ballongen.
Jag sa åt henne att gå och fråga försäljaren om hon kunde få andas lite direkt i slangen istället, men det vågade hon inte..

Vad tänker du? Låt mig veta.

