Minimonsters betraktelser

Minimonster undrade om han hade ett snöje som satt fast i magen när han var bebis, och pekade nånstans på sidan.
Jodå, ett apnélarm hade du ju svarar jag. Som pep om du slutade att andas. Han blev arg? :-O
-Men inget sånt snöje. Ett annat snöje.

hmm… -Navelsträngen? Men den sitter ju där säger jag och pekar på min navel. Där du satt fast inne i min mage.
Den klippte pappa av när du kom ut från magen.

-Göj alla pappor det?

-Njä, det finns säker en och annan som inte gör det…

-Haha, då får dom bebisarna hänga i navelstjängen alltid. hihihi

-Nä så klart inte, då klipper ju sköterskorna bort den.

-Pffrrt. Det är la inte säkert att dom vill göja det? De kanske tyckej det är äckligt.

Inte då, sa jag. De har ju det bästa jobbet man kan ha. Att hjälpa till att få ut bebisarna.

-Ja det vet jag hur man göj. Man plockaj ut dom med stoja salladsskedar!
-………

En stund senare berättar han för farmor att bebisarna kläms ut genom navelstjängen och sen klipper man bort den…

Vad tänker du? Låt mig veta.

