Karantän. För säkerhets skull

Jag var på väg ur sängen när Minimonster ropade. Mamma, jag bajsa lösbajs. Jag hann inte sätta mig.

Stackars liten, bara att knata upp. Och löst var bara förnamnet. Mest likt vatten. Golvet, väggen, toaletten, in under badkaret. Ställde honom i badet för att komma fram. Aaajj, ont i magen. Torka toan snabbt och sätta dit honom. Då rinner det mer. Hmm… Sprutar….

Jaja, ner och blanda till en flaska med medel. Vatten, diskmedel och eteriska oljor citron, lavendel och eukalyptus. Bra både för lukt och som bakteriedödare. Många droppar. Sen var det bara att hugga tag i det hela. Plastpåse på handen, runt papper och runt påsar med papper, en hel rulle hushållspapper och flera meter toapapper senare så var det rent och snyggt igen.

Minimonster sattes i badet och jag ställde mig i duschen. Kändes ganska mycket fräschare efteråt. Rena kläder på och resten till tvättkorgen.

Stackars Decibel skulle följt med en kompis att bada men det var bara att ställa in. Stackarn. För några veckor sen blev Mister magsjuk och då skulle hon på kalas. Det fick vi också ställa in. Otur de lux.
Minimonster mår finfint igen och har just ätit frukost efter att ha varit ute en stund. Genbanken tog Decibel med sig ut och satte fyr på en av grenhögarna som blev efter att alla granar sågades ner. Det sparkade igång pojkarna också och Mister är högt upp i varv nu. Speedy, bokstavligen.

Vad tänker du? Låt mig veta.

