Småfolk i huset

Idag har det varit en del faktiskt. I
Inte mer än vanligt egentligen men för en hjärna med förvirrade celler så kan lite bli mycket.

Idag har iallafall Decibel påbörjat sin återinskolning. Det är inget jag skrivit om i bloggen förut så ingen har hoppat över den texten. Jag har väl inte orkat antar jag. Inte heller vetat vad jag ska skriva för det har varit så himla mycket.
I Decibels journal kan det nog stå något som gränsar till utmattningssyndrom eller depression eller vad det nu heter.
Hon har kört slut på sig själv, pressat mer, kört slut på sig och pressat hårdare. Allt för att orka skolan och inte avvika från andra alltför mycket. Så blir det försök till förändring men ingen förbättring. Skolan har gått åt helvete och hon blivit hemma. Gått någon dag och varit hemma. Av och till länge nu. Hon har nästan varit hemma sen jul nu….
Ibland har det varit så illa att jag inte fått gå utanför dörren utan att hon fått utbrott. Hon har blivit kontrollfreak de lux, utan kontroll rasar allt. skapar egna sanningar, då menar jag långt mer än vanligt. Tidsuppfattningen finns inte längre osv osv.
Det har funnits kvällar när hon inte ens klarat av att klä av sig kläderna. Inte ens att lägga sig ner i sängen pga all ångest som sliter. 😦

Men idag var dagen D. Klockan 12 körde jag henne till skolan. En lektion med rast i mitten. Bild blev ämnet för dagen. 13.20 hämtade jag henne igen. I nuläget är inte skolbuss att tänka på, alla stressmoment ska tas bort om möjligt.

Dessutom har jag varit barnvakt. En liten tvååring har underhållit dagen. Det blir ju ett lite annat tempo och tänk än vad man är van vid. Därför känns det som det varit mycket idag, fast egentligen inte mer än vanligt.
Hur som helst gick det jättebra och det var knappt flickan ville hem 😀 Kul, då kan man få låna fler gånger 😉
Nu får man ju passa på att låna andras barn för här blir inga barn gjorda. Jag är nöjd med mina rumploppor och fler blir det inte, då får jag klåda. Bara att göra barn är ju ett företag i sig när man nu inte ens har sängen till förfogande.
I min säng ligger Mister som har en orolig period igen. Ja när han inte mitt i natten vandrat ner i soffan förstås. Decibel har äntligen flyttat från gästsängen i vårt rum in till sin egen säng. Fast jag fick följa efter så klart och sova jämte. Minimonster sover sen eviga tider i vår dubbelsäng.

Nu är alla tre rumploppor hemma på plats. Låneloppan är tillbaka i hemmet och det är dags att sätta sig en stund. Mitt jasminté med honung är klart att dricka. Nu är det dags att känna in fredagen! 😀

Vad tänker du? Låt mig veta.

