Det som började så bra…

Lördagen började bra, jag gick ur sängen, torkade visserligen den sedvanliga pölen. Detta trots att Genbanken varit ute redan med ”VilDeman. Jag hörde dom allt 😉

Så satte jag på en kopp kaffe, och så blev jag sur. Jag såg dammet som yrde runt i köket när solstrålarna äntligen letat sig fram ur molnen. 😦 Kunde de inte väntat lite, åtminstone tills jag fått dammsugat och helst vädrat och dammat också. Blää.
Då var jag ju tvungen att slänga fram snabeldraken. Före kaffet. Inte bra. Dessutom kom barnens farmor in en sväng så jag fick avbryta.

Tröstar mig med en bit citronkladdkaka till frukost. Kaffet är ju visst redan upphällt och klart. Började bli väl svalt förstås.

Då säger Minimonster att det luktar bränt. Ja jävlar i det. Luktar som… tändstickor. Ungefär här börjar jag bli arg. När jag följer lukten blir jag ännu argare för den leder uppför trappan. När jag entrar sovrummet hoppar Mister i givakt. Inte det minsta skyldigt 😉
Han har lekt med tändare och gjort brännmärken i Genbankens sängbord. Ungefär här får jag dagens tokspel…
Blir vansinnig och gapar. Han kunde ju för fan satt eld på huset. Lagom häftigt om det tagit eld i sängkläderna. Morr.

Tar en bit citronkladd till. Kanske skulle ha en tablett också idag och få lite hjälp med humöret som inte är fint idag…

Citronkladdkakan ja, den är testad nu. Barnen var inte lika nöjda som vi vuxna. Jag tyckte den var jättegod.
Men funderade lite… Om man byter ut citron mot apelsin istället. Fast behåller citronskalen. Gör en apelsinkladdkaka. OCH en chokladkladdkaka. Lägger ihop dessa två så det blir två lager. Kan det bli mycket godare än så? 😀
Det MÅSTE jag testa!

Under tiden tar jag en bit citronkladd till. Ska nog göra en kopp kaffe också, denna dag kräva mycket kaffe…

Vad tänker du? Låt mig veta.

