Vad ingen egentligen vill veta men får det ändå

Efter en ”liten” sängolycka av Minimonster tyckte vi det var dags att göra något åt vår bäddmadrass.
Egentligen hade det varit både roligare, fräschare, lättare och framför allt mer hygieniskt att köpa en ny men en titt på kontoutdraget talar sitt tydliga språk…
Ner i badkaret med åbäket. Det är nu man svär över att man valde en i formskum, alltså en sån som formar sig efter kroppen.

Ja ni kan ju ta en titt och bedöma själva hur lite man vill veta hur det ser ut i en madrass. Som man sover i. Helt otroligt att man inte är allergiker de lux alltså.

image

Så här ser det ut efter ett antal år, så gott som fler än två människor i sängen alla nätter. Ännu fler nattammningar och nerkissningar. Kaffespill. Ett tag fick jag ofta kaffe på sängen av Genbanken i hopp om att komma ur den lättare. Nio gånger av tio somnade jag med koppen i handen. Det har varit katter i sängen i alla år, alltifrån noll till två. Feberfrossor som har gjort sitt för att göra det läskigt och med tanke på att barn finns i hushållet så har man roat sig med annat däri också.
Madrasser är hårt ansatta utifrån.

Men en halv tvättmedelsflaska och en halv sköljmedelsflaska (Ja, jag överdoserade nog en del) är jag någorlunda nöjd. För att inte tala om matt i pälsen. Vilket träningspass! Wow. Då kan jag med gott samvete åka till kiropraktorn och därmed missa måndagens bodycombat 😦
Zumban är inställd ändå denna och nästa vecka…
Har jag träningsvärk i speciellt rumpan imorgon är jag inte förvånad. Nu är det gjort. Nu ska åbäket bara torkas också, DET tar tid.

Nästa gång det är dags för uppfräschning pratar jag nog med banken 😉 hehe

Vad tänker du? Låt mig veta.

