En lite-av-varje-dag idag

image

image

image

Polisen måste undra vad jag är för en kuf. Skulle köra Decibel till skolan, hon börjar tolv. På trottoaren i korsningen stod en piketbil med blinkande blåljus. Tidigare hade de stått med sina k-pistar.
Det är inte långt till skolan så jag kom ju strax förbi igen. Tjugo över ett skulle Decibel hämtas igen. Samma runda igen alltså, jag kände mig nästan skyldig till nyfikenhetsbrott.
Sen körde jag bara hem och vände, Minimonster var hemma med Mister men inte länge till. Vi skulle ju till apoteket och sen köpa mat till Villeman.

Så klart hade inte den beställda medicinen kommit än, den var på väg.
Det fick bli hundmatsinköp istället. För ovanlighetens skull satt både Decibel och Minimonster kvar i bilen. Kanske för att Villeman var med och fick tillfälle att provåka nya buren. Funkade fint. Till skillnad från Aijo älskar han att åka bil.

Klart att helt stilla var ju barnen inte. Båda var obältade och på fel platser i bilen. Minimonster haade visst varit utanför och kissat i snön. ”vadå, jag vaj ju kissnödig. Jag fåj väl kissa då ellej?”

Så kom SöstraMi en sväng. Hon ska låna min gamla cykel med barnstolen. Tänkte hon kan få min gamla cykel när jag dör. Min potta också.

Sen fick jag äntligen messat distriktsvet ang Villemans vaccination. Så himla bra den stämde med hästarnas dessutom, det blir alla på en gång. Snabbt svar fick jag också, han tänkte att torsdag. Okej, vi löser det. Senare ringde han på väg ut på jobb hitåt. Kan vi ta det idag? Det kunde vi så nu är både hund och hästar sprutade. Skönt att det är gjort.
Villeman pep så klart. Vet sa att hans erfarenhet är att tikar är tåligare med det mesta medan hanar gnyr och tycker synd om sig. Han hade bla vaccinerat en kull valpar, 5 hanar och 5 tikar. Alla hanar pep när han stack medan tikarna bet ihop.
Men det visste väl 😉
Han sa också att Villeman kan reagera på vaccinet, det blir som en manlig förkylning sa han. Haha.

Nu är det hovarna också, vi har ringt efter förstärkning denna gången. Nu ligger vi efter ordentligt och denna vintern har varit en pina för händerna så nää, jag orkar nog inte. Lotta kom med det utmärkta förslaget att ringa Peter. Ja så gör vi. Så kör vi därifrån sen.

Vad tänker du? Låt mig veta.

