Små fötter lämnar djupa spår

image

Det gäller tassar också.
Jag och Villeman var ute i skogen innan. En liten bit in där det är himla fint att gå har de avverkat i veckan. Nu blir det inte bara fint utan roligt också. Villeman hoppade över de små utgallrade träden.

Eftersom han blir mer och mer framåt så övade vi lite uppmärksamhet. Varje gång han snuffsade runt som bäst så sa jag hans namn, jag ville ju så klart ha hans uppmärksamhet.
När han tittade på mig kastade jag en bit godis till honom. Då fick vi in lite nosarbete också, riktigt tradesäker kan ingen skylla mig för att vara.

Inte helt oväntat förstod Villeman snabbt vad som förväntades av honom och gav mig mer än gärna all uppmärksamhet i världen. Satte sig ibland, liksom för att verkligen sola sig i beröm, både som godis och Bra när han lyckats leva rätt på godiset.

Man tycker inte det är vidare avancerat men tydligen. Han var trött när vi kom in och sov en lång stund. 🙂
Passade lagom att Genbanken tagit med sig två av barnen på simning. Då blev det lugnt så han verkligen kunde sova gott. .

Vad tänker du? Låt mig veta.

