Är det överhuvudtaget möjligt?

Jag var ute med Villeman förut, fastnade bland mina odlingslådor. Hittade små små brännässlor som redan tittat upp. Började dra bort dom, i min enfald tänkte jag att så små nässlor inte bränns.
Så klart brände dem visst. Det vet ju de flesta hur inte behagligt det är.

Nu någon timma efter så har det börjat bränna, sticka och värka INUTI mina fingrar. Det liksom domnar. Riktigt obehagligt.
Det har jag aldrig hört talas om förut. Är det möjligen att jag drog massa i rötterna och fått växtsaft på mig? Har jag aldrig heller hört talas om. Jag har iofs inte nällat mig på många år, kanske det är därför?

Någon som vet? Är det överhuvudtaget möjligt att fingrarna sticker, bränner och domnar av brännässlor?
Hmm… Jaa, uppenbarligen. Vad skulle det annars vara tro?

Vad tänker du? Låt mig veta.

