Respekt

image

Vi ligger och pratar, mina pojkar och jag. Decibel sover hos en kompis. Vi kommer in på ledarroller bland annat. Respekt är ingenting man tar, det är något man får. Man får förtjäna den.
Vissa människor ÄR liksom respekt. De jag direkt tänker på är Patric Allori och vår husgud, -Dragisa. Kiropraktorn alltså. De är båda väldigt starka personligheter, man lyssnar och funderar, tar till sig, ja vad man nu väljer att göra med informationen.
Respekt är som sagt ingenting man tar även om det finns dom som försöker både översittarmetoden och smiskmetoden. De förstår väl inte att det inte är respekt det handlar om utan rädsla. Det är mer än en s k tuffing som levt rövare och misshandlat och säger att jag vill bara ha lite jävla respekt…

Vad gäller Dragisa så behöver han inte slå på någon, han knäcker dom istället.

Vad tänker du? Låt mig veta.

