En alldeles perfekt dag

image

Morgonen började lugnt och ganska trött. Strax före middag ringde M, Decibels kompis. Hon undrade om Decibel ville komma och rida. Igår var vi där, jag och L försådde lite fröer, tog ett glas vin och sen åt vi middag ihop. Tjejerna fick ta in hästarna och göra iordning och sen red de barbacka i paddocken och lite på grusvägen. De växte några cm av att klara av själva och fick blodad tand. Jag körde dit Decibel vid ett. När jag hämtade efter fem då satt de på hästarna ännu. De hade haft inne och borstat efter ridningen och tänkte rida till hagen. Med en omväg om paddocken först… 😉

Hemma hade vi under tiden haft fullt upp. Jag rensade odlingslådor och Genbanken tände fyr i rishögen. Den enorma efter avverkningen av de stora granarna. Så fick vi besök av goda vänner som tog en promenad. De hade några cider och Genbanken hängde på, jag skulle ju hämta Decibel sen.
Vi gjorde en balja kaffe, barnen lekte, Villeman gjorde vad han kunde för att vara i vägen och ”hjälpa” till att dra ris. För det fick vi stor hjälp med av besöket, vi hann med jättemycket. Det finns en hel del kvar men det som är gjort är kanon.

Vi satt i solen och drack kaffe och när Decibel var hämtad tog jag en Bailey’s till kaffet. Det var så skönt. 🙂
Till sist var det dags för hejdå och vi förflyttade oss in. Villeman var nu rätt trött och la sig att vila ganska omgående. 🙂

Nu tar jag ett varmt bad. Lite ätbart väntar och sen är det dags för lördagsmys. Typiskt nog har vi missat att köpa lördagsgodis men chips är också gott. Mums. Vi pratade om att kanske göra lite chokladbollar också. Också gott. 🙂  

Vad tänker du? Låt mig veta.

