Förvånande upptäckt

image

image

Jag har sagt väldigt många gånger att jag måste väga Villeman. Lika många gånger har det inte blivit av. Igår behövde jag lyfta honom av nån anledning och han var tung alltså. Jag bad Mister att hämta ner vågen för nu ska vi veta. Han hämtade vågen och jag vägde mig först. Förvånande mycket måste jag säga…
Sen tog jag en något ovillig Villeman i famnen och vägde igen. Räknade och nää det kan inte stämma. SÅ stor är han inte.

Jag vägde mig igen med Mister som extra kontrollant. Upp med Villeman igen och vägde. Räknade och fick samma resultat.
Men tyckte ändå det lät mycket.
Mister åbäkade upp honom ensam på vågen men fortfarande samma resultat.
Han väger alltså 14 kg. Han är visst större än jag tror.

Jag tänker att det är ju bra att jag ökat på maten lite när jag tyckt att han inte varit nöjd. Kontrollerade med foderdoseringen och vad jag faktiskt ger honom och det stämde fantastiskt bra 🙂

Senare på kvällen såg vi att han är inte så liten längre. Vi var hos L och R som har en labrador. Fortsätter Villeman växa så här så har han snart växt om henne. 

One thought on “Förvånande upptäckt

Vad tänker du? Låt mig veta.

