Ibland undrar jag…

image

Finns det någon tanke bakom?
Jag har märkt att ofta ofta så har jag och Mister samma nätter vi inte sover. Detta utan att ens störas av varandra. Detta senast igår.

Jag kunde inte sova, kände mig ruskigt stressan och satte mig vid datorn. När klockan var över två kom jag på att det nya avsnittet av Arga Snickarn ligger på femman ju. På med lurarna och satte på programmet.

När jag kom var klar vid datorn var klockan tre. Kommer upp och upptäcker att Mister är vaken och ligger och läser. 😮 Oh nej minsann, nu är det tid att sova. Släck nu. Och han gjorde det. 😮

Jag kollade igen om han vill upp innan dagens extrabarn kommer, jag ska vara barnvakt kl åtta. Det ville han. Då är det definitivt dags att sova på stört, han kommer om fem timmar.

Känner att det kommer nog bli svårt att komma ur sängen senare. Lägger mig, somnar. Vaknar. Somnar. Vaknar. Somnar igen.
Hör att Genbanken är uppe, tidigt. Då trampar det tungt och ljudligt i trappan. Mister? Vaken redan. Hungrig. Han kan inte ha sovit för då skulle han ALDRIG vakna så tidigt, oavsett hunger. Knappt det hade hjälpt med en granatattack. OJ vad HAN är pratglad. Han har definitivt inte sovit.

Tjugo över sex kommer Genbanken med min morgontablett, så att jag ska komma ur sängen också. Efter kommer en ivrigt högt talande Mister. Jag frågar om han sovit. Han sa ja men det tror jag som jag vill.

Men såna här saker händer hela tiden. Däremot har tex jag och Genbanken inte ofta samma vakennätter. Utan det är framförallt jag och Mister. Sänder vi ut signaler mellan väggarna tro? För jag har inte hört honom. Han har inte hört mig. Men ändå har vi ännu en gång varit osovande samtidigt.
Det är lite mysko det där. Ibland undrar jag..

Snart ska jag försöka ta mig ur sängen och dra på en stor balja starkt kaffe. 🙂 because I’m worth it.
Behöver också ja. 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

