Fisk på land kommer från?

Minimonster gör av med energi i studsmattan. Så ropar oj, mamma. Det är en gädda i studsmattan.

En gädda? Vet du vad en gädda är?

Nä. Men den här har lika många ben och ser likadan ut som en gädda.

En gädda är en stor jätteful fisk. Men många vassa tänder.

Okej. Men kom och titta på gäddan då. Och se.

Men älskade vän. Hur tror du en gädda kan vara på land, uppe i studsmattan?

Jag vet inte. Men den kanske hamnade i ett avlopp och sen kom den ut med vattenslangen. Kom nu och titta.

Jag gick dit. Tittade. Och det är faktiskt en skräddare. Det talade jag om.

Men. En skrädda ska ju vara och hoppa uppe på vattenytan. Vad gör den här? Jag ska hjälpa honom lite med hoppet. Sa minimonster och hoppade. Högt.

Nu är skräddan borta. Minimonster skulle bara leta efter lite skalbaggemat och sen var den borta. Otur och besvikelse. Jag nämnde att den kanske inte äter sånt.

Minimonster ropar. Skrädda, skräddan. Kom tillbaks. Jag kan leta myggor istället. 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

