Valborgsmässoafton

Igår var det valborgsmässoafton, vi hade inget inplanerat och tänkte bara ta det lugnt. Tända en minibrasa med tanke på brandfaran, det har ju inte kommit vidare mycket regn på ett tag. En skur i onsdags, ordentlig visserligen men vad gör det efter lång tid av torka. Igår kom en liten skur också, mycket på framsidan av huset och några droppar på baksidan. Det händer då och då, vi har väl en märklig gräns mitt i.

På förmiddagen fick jag mess från SöstraMi som undrade vad vi ska göra på kvällen. Äta ihop kanske?
Så blev det, vi fixade mat och drog ihop en liten rishög. Det blev lite brått i bröten men det ordnar sig alltid.

image

Vi fick eldat lite på kvällen, Jumjum somnade och barnen sköt några små raketer. Jag gick in med Villeman, jag frös där ute och tog hand om disken istället. Sen släppte jag iallafall ut honom till Genbanken, lagom till barnen dånade av en ordentlig raket. Oj vad det small. Fast Villeman hade inte reagerat värst mycket, han ryckte till lite men inte mer. Det tyckte jag var riktigt bra med tanke på att det var första gången han utsattes för det. Idag däremot sprang han till ytterdörren när Genbanken rev ner plåtarna från det gamla vedskjulet som knäcktes av snön i vintras. Det small….

Jumjum vaknade av raketsmällen och då han ändå var vaken så drog sig SöstraMi med gubbe hemåt. Jumjum var inte vaken så länge iofs. Det dröjde inte länge innan ett mess kom med en bild och tack för ikväll 🙂
Sötnos!
image

Efter att gästerna åkt hem satte vi faktiskt på en film. Egentligen i senaste laget med efter eld och smällare var barnen ganska uppvarvade och dömt att misslyckas att tänka att de ska sova. Det blev Narnia och det är ju inte den kortaste filmen så klockan blev mycket. Men skit samma, det är helg och ingen piska att gå upp tidigt. Jag älskar sånt. Jag är fortfarande inte skapt att gå upp före klockan tio.

Vad tänker du? Låt mig veta.

