Bushög och spårvagn

image

Jag köpte en spårlina till Villeman igår. Det där med inkallning funkar si så där så jag tänkte det kan vara bra när man tränar eller för den delen bara är ute och går. Det är ju dessutom koppeltvång nu.
Oj vilken bushög det blev, linan var rolig att leka med. 🙂
Den kan ju komma till pass när vi ska leka kurragömma, som vi gjorde med Aijo. Han älskade det och var himla duktig, även om den som gömde sig syntes så följde han spåret. Haha. Villeman verkar dessutom ha en ännu bättre näsa. På gott och ont. Det är inte jättekul de gånger han kommer ut på parkeringen och luktar runt där en annan bil har stått. Allra helst om det gått ur någon och sen följer han spåret ner för backen och ut på vägen.

Jag kunde följa precis var Genbankens jobbarkompis hade gått från garaget där han parkerade sin bil, de 50 metrarna till Genbankens jobbebil som de åkte i. Inte för att det var snö och fotavtryck utan Villeman fick snabbt upp nåt som luktade intressant, jag gav honom fritt fram och följde efter ända fram till förardörren där han stannade. Det var ju ingen där, tråkigt, så han gick upp i slänten och kissade istället.

Fortfarande gör han inte sina behov någon annanstans än här hemma i slänterna. Glädjande nog ALDRIG på gräsmattorna. För nån dag sen var Genbanken i skogen med honom på lite längre promenad. Han gick lös just då och plötsligt fick han väldigt bråttom hem. Han sprang och Genganken lallade efter, han kom lagom att se Villeman slänga sig upp i slänten och lägga en hög.

Han är knasig. Snart kanske jag kan börja dammsuga honom också. 😉 I början var han ruskigt rädd för dammsugaren, faktum är att jag tror inte han ens sett en som bebis. Det fick han ju vänja sig vid, jag dammsuger liksom minst en gång varje dag. Förutom de rätt få gånger jag ger fan i det.
Sen bytte han alltid bädd, dammsög jag i köket så la han sig i hallen, dammsög jag i hallen så la han sig i köket. Ibland satte han sig en bit ifrån bara för att titta. Nu kommer han till dammsugaren, där den är där ska han ligga. Idag stötte jag mot svansen några gånger där han låg men han brydde sig inte mycket. Han tog undan benet bara 🙂 

2 thoughts on “Bushög och spårvagn

  1. Hej hej.
    Hoppas allt är väl med hästarna. Jag och Bettan har börjat köra runt och hålla miljöträning så är ni intresserade av lite träning hör gärna av er. 🙂
    Jag har skakat liv i min hemsida igen så kolla gärna in. (inte helt klar ännu men det kommer)
    Ha det gott.
    Kram C

  2. Hej. Jo vi har faktiskt talat lite om det och att försöka skaka fram lite folk 🙂

    Så bra, jag har ju klickat dit några gånger bara för att komma ihåg att just ja, så var det 😉
    Ha det fint, kram

Vad tänker du? Låt mig veta.

