Sisådär ja, jag hann i tid. Nästan iallafall

Igår satte vi fräs jag och Mister. I ännu ett försök att få pöjken att sova och framför allt trivs på sitt rum så har vi möblat om ÄNNU en gång. Det blev nästan helt färdigt, någon tappade sugen. Båda tror jag bestämt. Mister gick ner och jag… Ja vad gjorde jag? Inte det jag skulle iallafall…

Det tog sin tid att få honom med på detta. Men nästa steg är rumsbyte så detta kunde ha gå med på. Oj vad nöjd han var efteråt. För att skynda på beslutet och förklara lite om varför sängen ska placeras just så och inte så informerade jag om dörrar och energier. Hjärnan slappnar inte av för att det är natt utan den vet att det är en dörr där. Det stressar och du sover dåligt. Någon dag efter så frågade jag hur han vill ha det. Vi möblar om. Jag vill inte ligga i dåliga energier minsann.
I vilket fall så båda la sig och sov pöjkaspolingen på sitt rum. HELA natten. Han måste ha sovit som en prins för när Genbanken gett mig mitt morgonRitalin så föjlde Mister med honom ner. 06.20 😮 Sånt händer inte. Pigg var han också.
Härligt. Hoppas det fortsätter så nu, han behöver sin sömn.

JAg har haft det rätt lugnt idag. Jag fick inte påbörjat nåt, som alltid när man ska iväg. Jag var på vårdcentralen halv två. Så egentligen hade jag väldigt gott om tid att greja på men.. Ja, man vill ju inte komma försent. Bäst jag satt vid datorn och åt lite så fick jag se att klockan redan var fem över ett. Men shit! Jag måste ju byta tröja, gå ut med hunden plocka ihop mina saker, -som vanligt fick jag ju leta efter plånboken. Så många timmar för att inte bli sen så blir jag sen iallafall.
en det gjorde inget för det var en del folk på vårdcentralen så jag kom inte in direkt. 🙂

Läkaren frågade, tittade på mina ben och tyckte att det fanns fog för en remiss till kirurgen. Nu är det bara att hoppas att kirurgen tycker samma. Även om jag aldrig blir högprioritrad.

Det är tur att det är sånt läskigt ljus i undersökningsrummen, så att läkaren verkligen ser hur jävligt det ser ut.
Det är synd att det är sånt läskigt ljus i undersökningsrummen, då man själv verkligen ser hur jävligt det ser ut… Blää

jojo, nu är det gjort. Gött. nu ska jag bara maila vuxenpsyk och be att få byta läkare. Inte för att vi inte kommer överens för hur skulle vi hinna vara oöverens? Hon ställer en fråga, innan jag hinner svara så har hon hunnit humma och säga ja ja ja och har redan ställt nästa fråga. Sen säger hon att jag har ju såpass självinsikt att detta kan nog funka… Öhh?
Jag känner inte mycket till förtroende och vill byta. Ska bara få det gjort också. Mmm…jag ska bara.. först…

One thought on “Sisådär ja, jag hann i tid. Nästan iallafall

  1. Tack Ulrika för dina ord!! De betyder massor och vansinnigt upplyftande faktiskt tt höra att fler haft det som jag ! Kram på dig!!

    PS, vilken fantastiskt cool frisyr! Sån vill jag med ha igen 😉

Vad tänker du? Låt mig veta.

