Måstesaker, bordesaker och villsaker

Idag har jag massa att göra. Och imorgon. Och dagarna efter det. Jag har massor av saker jag måste göra. Frågan är bara när. Alla är inte högprioriterade precis. Sen finns ju alla saker som jag borde göra. De är så klart minst lika många. Sen finns alla saker jag vill göra men inte hinner för att jag vill ha gjort måstesaker och bordesaker först. Suck…
Alltså, jag kommer ju aldrig nånvart.
Halsen är inte minsta bättre. Har vita pluppar så det är väl nåt streptokockskit. Med värktabletter funkar det något men… Idag har jag laddat Salviakoket, nu ska det väck allt jävla skit.

Idag har jag ett enormt diskberg att ta hand om. Jag orkade inte igår och när jag piggnade till något så prioriterade jag annat.
Jag planterade ut mina gurkplantor till exempel. Och satte igång att hänga upp fiberduk i växthuset. Växterna mådde inte direkt väl därute, det blev visst för mycket sol och för varmt och de började bränna lite. Så jag letade upp lite grejer för ett hempatent. Samtidigt kom Genbanken hem från jobb och undrade lite vad jag höll på med. Inte ovanligt hade han ju en bättre lösning som säkerligen gick en aning snabbare också. Han skrattade och sa att det var väl tur att jag kom hem just nu. 😉 Vadå, menar du att jag inte hade klarat det på mitt sätt eller?
Jodå, det hade du säkert men det hade ekat i hela växthuset av svordomar och levande under tiden.
Hmm.. jo.. troligt. Sant. Bra blev det nu iallafall.

På kvällen lagade vi litta mat. Villeman gick som ett troll här och tyckte det det luktade så gott. Han försökte komma upp på bänken så fort man inte såg. Har aldrig varit med om en hund som är så galen i fisk alltså.
När vi var färdiga så informerade jag att det är bäst att ta undan och skölja bort allt med fisk för annars släpar väl Villeman fram pallen inatt och klättrar upp.
Sen skrattar det. Och dubbelsuckar. Och frågas, vad gör du då?
Vadå? Va?
Men snälla säger Genbanken, först talar du om att allt med fisk måste bort och sen ställer du tallrikar med fisk på bänken. Och går! Skulle inte Villeman bära pall i natt? Ska inte tallrikarna bort?
Ehm… jo just ja… Så var det ju… Så jag fick gå tillbaka, gör om gör rätt.
Kom fram till att Villeman faktiskt kan få fisken som blev över. Och en pannkaka. Decibel ville ge honom och han höll på att springa ner både henne och köket för lite fisk. 😮
Pannkakan la han ut, slickade bort fiskbitar och smak. Bet lite, letade fisk och var inte jättenöjd att pannkakan var en pannkaka. Han la den på platsen och slickade en stund på den. Fast bestämde sig till slut att äta den.
Idag har jag som sagt resultatet av en dags inte-sköta-disk.

image

Idag måste jag iallafall få gjort min planeringstavla. Eftersom jag fick avboka boendestödet så får jag ju göra det själv denna veckan. Skulle gjort det igår. Men… Skulle väl bara igen.

Börjar bli lite orolig för Mållgan. Han som aldrig brukar gå några längre svängar har inte varit hemma nu på ett par dagar. Det är väldigt tyst när inte ”skrik” är hemma. Och tomt i sängen. Mister gillar det inte, han vill ha sin Mållgan när han går och lägger sig. Hoppas att han har fått vårkänslor och gått på tur och snart tar turen hem igen. Annars blir det tråkigt…

Vad tänker du? Låt mig veta.

