Ganska trött på livet..

Idag är ingen bra dag. Idag är dålig dag. Den började hyfsat, jag gick ner när barnen fortfarande sov. Pojkarna har ju hemmadag på onsdagar och Decibel börjar kl tolv. Jag gjorde en balja morgonkaffe och tog lite värktabletter. Gick ut med hunden. Tystnad. 🙂

Minimonster kom ner först och satte sig vid tvn. Jag ropade några gånger på Decibel som inte svarade. Gick upp och hon vaknade på dom annan planet. Tyken, uppkäftig och otrevlig. Vägrar gå till skolan. Vägrar definitivt att medicin. Det blir ju inte enklare att prata med henne. Sen slår hon mig med en kudde, då jävlar. Jag ger fan i det nu. Då är klockan kvart i tolv, jag kommer ju ändå inte få henne klar till kl tolv.

Snart kommer Mister ner. Det snabbaste sättet att få ut sin tonåring är att säga: starta inte datorn, du har saker på ditt rum att fixa först. Men börja med frukost.
Han gick ut. Och kom inte in för frukost.
Decibel kom ner, jag påminde om tabletten och fick en mördande blick innan hon gick ut. Sen hämtade hon hjälmen och startade fyrhjulingen. De körde båda men kom in till slut.

Då. Vid köksbordet drar Mister igång. Uppkäftigare än fan och börjar hota med att kasta grejer på mig. Till slut får jag honom att ta fram frukost, han är väldigt känslig för lågt blodsocker och det sätter sig på huvvet direkt. Då gapar han om att det inte finns mjölk vilket det gjorde. Fel mjölk, fel mejeri, fel färg, fel allt. Han drog igång ordentligt minst sagt. Började rycka och slita i saker. Skulle hälla ut mjölken. Gick ut. Sparkade och slog sönder pinnar. Kastade saker på rutorna.
Nej, jag har inte tagit väg i honom, inte heller sänkt honom men jag hade just en stund.

Ganska trött på livet.. Så satans trött på att oavsett vad eller hur man gör så blir det fel. Så satans trött på onödiga bråk. På satans in i helvete trött på att saker slås sönder jämt. Sist han hade utbrott drog han sönder både mina halsband och armband. Nu väntar jag nästan på klirrade rutor. Med en yxa gjorde han hack i terassräcket.
Så jävla trött på att han alltid ska förstöra så fort nåt inte passar. Så trött att aldrig veta vad att göra. Så trött på att vara dåliga mamman som inte ens kan hitta nåt som funkar.

Känns som den lediga onsdagen inte funkar längre, han mest förväntar sig att kunna sitta vid datorn hela dagen med mig som springpojke. Nä just det, springflicka är jag ju. Det sa han ju. Jag köper inte det och han blir sur. Blir han surare blir det liv. Blir det liv blir det bråk. Bli. Det bråk går saker sönder..
Fast att få honom till skolan lär aldrig gå.
Korttidshem funkade inte. Ett möjligen med parentes om man hade haft fritids. Men fritids för att använda korttidshem. Nja.
Avlösarservice funkar ju knappt heller, vi måste ju ändå fixa barnvakt till de två andra så.. Nä det kostar mer än det ger. Samtidigt är det ju inte den lediga onsdagen som är problemet. Fast just idag är den det. 
Vad finns mer? Ingenting.
Mer än den här spiralen som just nu gör mig ganska trött på livet..

Livet är ju det som pågar just nu, hela tiden. Jodå, kul liv.. :-/

One thought on “Ganska trött på livet..

  1. Lilla vän, det gör ont i mej när jag läser det du har skrivit. Ni måste få hjälp, men vad???????
    Kbt tror jag vore bra. Sen ska ni ha alla hjälpmedel som finns. Jag blir frustrerad när inte det fungera med hjälp. Om du orkar, stå på dej skrik kräv att du ska få hjälp.
    Tänker på dej kramenom länge.
    Cecilia

Vad tänker du? Låt mig veta.

