Det är nåt, men jag vet inte vad.

Helgen har varit lite smått mycket. Decibel var med kompis på fredagen och stannade över natt. På lördagförmiddagen åkte vi iväg för att kolla på bil. Decibels attityd hade hög decibel. Hade förresten hela dagen. Visst är hon trött efter fredagens bravader men så här? Vi försökte få fram om nåt hänt, om nån sagt nåt, om hon är ledsen för nåt. Det var ungefär lika lätt som att hämta en stjärna från himlen. Så lördagsmys slutade med lördagsmos eller nåt. Pannkaka kanske.

Söndagen sov hon länge och sen blev det fel. Igen. Så den dagen var också hyfsat instabil. Onsdagen och torsdagen stenvägrade hon gå till skolan, varför vet vi inte men försökte lura ut nåt. Försökte sa jag va? För vi fick inte fram nåt.
Måndagen och tisdagen skulle hennes lärare vara ledig och bortrest vilket innebär två hemmadagar. Med andra ord kan det inte vara skolan hon bråkade om i helgen.
På kvällen skulle jag på Zumba, avslutning med dubbelpass. Då varvar hon ur igen, ordentligt. Jag får inte åka, jag måste. Vara hemma, jag får inte får inte får inte.
Det slutade med att hon fick följa med, genbanken har ju två hemma som också behöver tas hand om, inte bara en utbrottande Decibel.

Måndagen rullade på. Minimonster på dagis, boendestöd, snabbrunda till banken och mysbesök av SöstraMi och gosnosiga Jumjum. Han är så underbar att man nästan vill äta upp honom 😉

image

Sen blev det till att låna bil. Genbanken tog Ponti-jaken till Göteborg för att se på två bilar till och Mister skulle till frisören. Som vanligt blev vi lite sena så det blev att köra in lite tid. Vägen är lite sisådär så när vi kom fram var visst Minimonster inte alls i form 😉 Faktiskt var det såpass att han satt stilla hela tiden. Knäpptyst dessutom 😮 Det var till och med så att frisören reagerade och sa att hon har aldrig sett eller hört honom så tyst och stilla. Hehe, sist vi var där och jag färgade håret fick Genbanken rasta både hund och barn 😉

När vi var klara och hemma, bilen lämnad så var Genbanken fortfarande kvar i Göteborg, det blev lite försenat. Fixade mat och otroligt nog åt Mister mycket. Och av allt. Har inte hänt på länge. Nu är det pommes-period, gjord i stekpanna. Så det måste jag fixa nya.
Någon som strimlat potatis själv till pommes? Blir det bra? Ska den förkoka lite först?

Så blev det dags för Minimonster att komma i säng. Svårsomnat var det. Han ska, tillsammans med en blivande klasskompis och en dagisfröken hälsa på i skolan idag och äta lunchen där. Han äj nejvös!

Genbanken kom hem och ungefär där hände det nåt.  Hon gick i spinn ordentligt och innan kvällen var slut hade jag fått både en spark på bemet och några smällar. Men vad orsaken beror på har jag ingen aning om för skola blir det ingen idag heller så det kan det knappast vara.
Det är nåt. Jag vet det men jag vet inte vad.

image

Vad tänker du? Låt mig veta.

