Hjälp med nässlorna

Jag var ut i trädgården förut idag och plockade in rabarber. Jag tänkte att någon gång måste jag ju få gjort nåt av all rabarber vi har.

Vid ett ställe där växer det en del brännässlor med i år verkar det inte ha tagit vidare fart. Märkligt tänkte jag och tog mig en titt, rabarber skulle jag ju ha, bränna mig vill jag inte.

Det verkar nästan kunna bli ett nässelfjärilsår i år för detta har jag inte sett förut. Det var massor av fjärilslarver och nässlorna var nästan uppätna faktiskt.
Fjärilar är fina så jag är tacksam för hjälpen med nässlorna. Även om larver är rätt läbbiga…

image
image
image
image

Vad tänker du? Låt mig veta.

