Jag fick visst gjort en del ändå

Men det satt väldigt långt inne. Är konstant trött och anti känns det som. Grinig. Så slog det mig innan att det kanske börjar närma sig den där jävla veckan i månaden. En fruktansvärt lång vecka. Usch.

Jag fick till slut gjort min rabarberpaj efter många om och men och receptletande. Genbanken tyckte att det är väl bara att ta ett istället för att leta. 😮 Han är ju alldeles från vettet. Nejnej. Ska jag göra en paj så ska jag göra den jag brukar annars får det vara. Då gör jag rabarberkräm istället. Fast då kom jag på att vi har inget potatismjöl så det går ju inte. Jag bläddrade vidare i papper och kokbok. Då slog det mig efter att ha gått igenom den trettiosjutton gånger att…. Du Genbanken. Den där med havregryn, är inte det recept för äpplepaj? Jovisst är det det?
Men jag hittade fortfarande inget recept med havregryn. Hmm… Du Genbanken. Är det kokos i recptet?
Javisst. Det heter P x Q = B
Men det fanns ingen havregryn i det receptet men har jag bestämt att det ska vara havregryn i min rabarberpaj så ska jag ha havregryn i min rabarberpaj och så blev det. Jag gör som jag vill, det går ju inte att följa recept helt, lite ändringar hör till. Det äe visserligen inte alltid dom blev bra.

Jag letade som en tok efter vaniljsocker. Svor och dundrade, det är ju fan att ingenting finns hemma när jag väl ska göra nåt. Genbanken undrar om jag har letat. Ja det tror la fan att jag har. Grrr morr
Han undrade om det inte duger med den här? En helt oöppnad påse. Den låg ju helt öppet så vidare noga kan du inte ha letat fortsatte han. Jodu det har jag visst.
Då har det väl stormkokat i huvvet på dig så du blivit överhettad för den låg fullt synlig…

Sen har jag faktiskt fått krukat om mina små vindruvsplantor och pepparmyntorna. Vindruvorna är från nerpetade kärnor som faktiskt ha tagit sig. Två av dom har något ljusare blad, Kanske dom är gröna och den mörkare är blå. Jag har ingen aning.
Pepparmyntan är vanliga påsfrön som har väntat alldeles för länge på att delas och omkrukas. Men idag så. 🙂

Som vanligt när jag är klar så har jag inte plockat undan allt, tar det en annan gång. Nu är det skönt att sitta i växthuset och höra någons gräsklippare brumma på håll.    

image
image
image

Vad tänker du? Låt mig veta.

