Tidsfel på födelsedagen på svenska flaggans dag på sveriges nationaldag på sjätte dagen i sjätte månaden.

Vad har egentligen hänt men tiden. Inte den tiden som gör att jag enligt körkort och årsuträkning blir ett är äldre för varje år medan jag själv inte känner mig alls i fas med mig själv. För inte är väl jag alla dom åren? När blev jag det, jag menar istället när BLIR jag det?
Men det är inte den tiden jag menar. Jag menar tiden som förändrats med åren. Förr, när jag var liten och fyllde år, även då den 6 juni förvånande nog så fick jag ALLTID en stor underbar bukett av pappis farbröder. Lika ofta en ifrån farmor och farfar. Det är ju min favoritblomma så jag fick mycket.

Med åren blev buketterna mindre och mindre, nu måste jag byta födelsedag om jag ska få några. Jag måste fylla år redan i maj för till min dag är de redan utblommade. Vad hände med tiden?
Undrar om det gäller oss människor också. Det kanske står i min bruksanvisning (nej tyvärr har jag inte fått läsa den, vilket är himla otur eftersom jag kanske kunde hoppat över vissa händelser) att jag ska dö då hösten 93 år gammal. Men med tidsförskjutningen kanske jag dör på våren endast 87 år gammal. Då blir det ju helfel i protokollet och jag missar en massa.

Men eftersom jag inte brukar läsa bruksanvisningar så vet jag ju iofs inte om när jag ska dö så jag blir nog förvånad i vilket fall. Oavsett tidens påskyndning eller ej.

Ja iallafall har jag fyllt år igen. Tjugofemton i ordningen. Fick massa fint. 3 fruktträd som jag önskat mig, plommon, äpple och päron. En underbar rosbukett och en flaska drickbart av fina Abbe och Sophie. En stor förstoring av Jumjum av Söstrami och han själv förstås. Även om han inte bryr sig nämnvärt. Finsaker av syster med familj fick jag också. Och lotter av bröderna. Tyvärr var det inga bra så jag ska försöka reklamera dom. Dolda fel brukar ju godtas.

Vi hade kalas och det var roligt att alla kunde komma. Vi blev 20 totalt, familjen utökas. 🙂
Bättre kan det knappt bli, familj, sol, varma vindar, trevligt, grillning, rabarberpaj med vaniljsås, prat och skratt. 🙂

Efter att gästerna åkt startade vi diskmaskinen, packade in oss i bilen och åkte till Vita Sand. Villeman var en slagen hjälte som innan vi åkte parkerade sig i skuggan mellan bilarna och ville inte resa sig. När vi övertalat honom och kommit fram hittade han visst lite energi ändå och sprang glatt ner till sjön och hoppade med glädje i vattnet.

Så fick vi firat nationaldagen, långt ifrån flaggor och tal om välgång och framgång och gemenskap. Vi kände oss rätt så framgångna ändå, utan flagga. Ett helt år! 🙂

image
image
image
image
image
image
image
image

Vad tänker du? Låt mig veta.

