Talar för döda öron?

Minimonster har tittat en hel del på en minnessak som vi köpte till Bobboliten. Den är ju så fin tycker han.

Han kom glatt springande med den och talade om hur fin den är och hur gärna han ville ha den.
-Humhum. Den är ju faktiskt Sebastians, ett minne liksom.

Ja, fast han äj ju död ju och då haj han ju ingen nytta av den ändå och jag levej och vill gärna ha den.
Föj jag haj aldjig tjäffat honom näj han dog innan jag föddes och då behövej jag nåt föj att minnas.
Och näj jag hållej den gjejen i handen och sittej ensam så kan jag se dom döda och pjata med dom. Så jag tyckej jag kan få ha den och kunna pjata med dom.

Vi säger så här. Du kan låna den ibland. Om du frågar först.

-Hujja. Fåj jag ha den nu?
Jag ska vaja jädd om den.

image

2 thoughts on “Talar för döda öron?

    • Hahaha. Nä, inte direkt. Men han är väl möjligen lite för intelligent? 😉
      Möjligen försäljare. Han hade nog lyckats sälja ett par igelkotthandskar till en ballongförsäljare. Eller pappilotter till en flintskallig harleyknutte 😉

Vad tänker du? Låt mig veta.

