Hur lyckades jag alls? Logistikproblem på senare tid

Hur lyckades jag förut. För några år sen med bebis plus syskon. Jag sammanfattade just dessa båda dagar med bebis och kom fram till att jag har inte fått gjort ett vettigt dugg. Inte för att jag bryr mig, det är ju inte första gången det händer. Det är ju dessutom bara två dagar nu. Men med egen bebis är det ju alltid. Jag hade ju två blöjbarn det lilla taget det blev, Mister och Bobboliten och tyckte inte det var någon big deal. Dessutom med tvättmaskin i källaren. Precis som med nästa bebis, Decibel alltså. Även när nästa bebis kom var min stora önskan en tvättstuga i markplan. Ett ledigt rum hade vi ju men med tid och pengar var det lika mycket att önska.

Att det alls blev kan jag tacka Decibel för. Hon lekte i badrummet däruppe och kom ner igen. Så skulle vi hämta Mister i skolan, strax kommer hon och säger att det regnar i lilla rummet. Haha. Jomen visst… Mamma det regnar i lilla rummet. INNE ALLTSÅ. Hmm, jag får väl titta då.. Oj. Jo. Det regnar faktiskt. Det rinner vatten från innertaket ner i lilla rummet och vidare ner i parketten. Jag ringer mammi, kan du hämta Mister i skolan. Jag har regn inomhus och behöver torka.
Springer upp och stänger av det oavstängda vattnet i handfatet. Över silen ligger en tandkrämskork och en handduk. Det är vatten överallt. Mina i vanliga fall störande enorma tvättberg var nu en bra grej. Klädhögen hade sugit upp en hel del av vattnet. Resten rann ut över tröskeln och ner i golvet, vidare ner i lilla rummet för att sen göra en liten sjö på källargolvet.
Jaha. Då passar vi väl på att göra mig en tvättstuga nu? 🙂

Inte första gången jag ringer mammi för skolhämtning när jag måste torka vatten. Vi hade ett stort akvarium ett tag, med fristående pump/filter. Minimonster var inte så gammal när han upptäckte hur roligt det blir om man rycker bort slangen. Vet ni hur effektiv en sån pump är? Golvet blir vattenfyllt väldigt fort kan jag tala om 😉

Men det var inte det jag skulle sammanfatta om, då kan jag hålla på långe till. Det var ju vad man inte får gjort med bebis i huset, men som jag ändå måste lyckats med. Ibland 😉
Jag frågade Genbanken hur man egentligen fick till det. Ta tvätten till exempel. Jag räknade ut att jag har 4! (fyra) ohängda maskiner tvätt. En som jag började hänga i morse men inte hängde klart. Slängde in en till, tvättade och tog ur. Slängde in en till och tar upp en onmgång från extramaskinen i källaren. Ingen är upphängd ännu. Nåt måste jag ju lyckats med för vi hade ju kläder på oss?
-Det var la inte alltid hummar Genbanken då. Tack för den 😉

Fast. Hade man haft bebis nu hade det mest troligt sett annorlunda ut i tvättstugan. Som det är nu vågar jag inte ta in småttgott där inte. Dessutom, ungen kanske drunknar i tvätthögen. 😮
Vad säger man då när mamma kommer för hämtning?
-Nej tyvärr, han är borta. Försvunnen.  Han gick in i tvättstugan och har inte setts sen dess. Han är som uppslukad av tvätthögarna. Vi släppte in en sökpatrull och inte heller den har hörts av. Vi hoppas på det bästa.

Man kan konstatera att återfinns pojken,  vid liv efter mötet med tvättstugemonstret så får jag nog inte låna ju jumjum igen. Så tvätten ligger, fint nerstressad i kassarna, i väntan på en bebisfri dag. Själv tänker jag att det går nog plats fler påsar med blöttvätt. 😉

Men. Jag har klarat det. Förut.

image
image
image
image
image
image

One thought on “Hur lyckades jag alls? Logistikproblem på senare tid

  1. Som sagt, med egna är det alltid. Jag har honom jämt, men inte får jag mer gjort för det… Fast det är nog mest en prioriteringsfråga. 😛

    Min lilla jumjum! Goding, somnade så gott så fort vi kommit hem.
    Och vad jag verkligen ser fram emot att börja jobba igen?! NOT!!! Får ju knappt träffa honom alls. Vi ska ju mysa hela dagarna ju. 😦

Vad tänker du? Låt mig veta.

