Bokstavlig turbulens

Vi såg på Robert Gustavsson ikväll. I en sketch gjorde dom reklam för en musikskiva. Han slog på trumma med en slaga modell stor. Minimonster skrattar högt åt att han trummar med en pinne med en jättemarsmallow på. 🙂

Väl i säng vill han höra lite ur ormboken han lånade på bibblan. Vi läste om majsormen, om matdags, parning, bebisägg och skinnömsning. Just ömsningen ser ju lite mysko ut med ett vanligt huvud på sin plats och ett skinnhuvud åt andra hållet. Minimonster undrar varför och jag berättar att det är vränglat. (Minimonsters ord för vrängt) Men säger han, -‘Annars har jag en hypotes om hur det kanske är.’
? Var lär man sig såna ord undrar jag.
-‘Vet inte, men jag har en idé om varför huvudet är på fel håll’

Annars är det väldigt turbulent här hemma. Decibel mår verkligen inte bra och det blir nästan värre för varje dag. Hon är riktigt jobbigt när hon inte när bra, bråkas om allt, fjantar och tramsar ältar och gnager. Hon går i baklås och blir nästan tvångsmässigt irriterande. Imorgon ska vi till Ängelholm och husguden, Mister är nog rätt drabbad av diverse låsningar just nu. Decibel också troligen. Genbanken ska ringa BUP och hoppas att vi kan få någon hjälp för Decibel. Så här kan hon ju inte gå omkring och må. Hon vet inte vad eller varför, det bara känns dåligt. 

Minimonster är däremot glad för tillfället. Hans köttätande växt blommar. Blommor betyder frön. Frön betyder förhoppningsvis fler köttätare. Fler köttätare betyder stor glädje. 😀
Min och Decibels växter gick det av skogen med. Decibels blev troligen för kall när den glömdes ute på natten. Mamman var väl optimist i vanlig ordning. Min blev tuggad på lite. Av Villeman. Sen hämtade den sig aldrig. 
Men Misters däremot gick att delar och blev fyra stycken i stället. Jag matade den idag. Hittade massa bladlöss på en växt, perfekt att låta fastna i klibbet. 😉

image
image

Vad tänker du? Låt mig veta.

