En av de sista

”Om jag inte bryr min om mig själv, vem gör då det? Om jag bara bryr mig om mig själv, vem är jag då?Om jag inte bryr mig om andra nu, när då?
/Sioma Zubicky

Läste just i tidningen en artikel om en av de sista överlevarna, Sioma Zubicky. En man som överlevt Auschwitz och Dachau. Han fyller 85 idag, därav artikeln.
Han har ett väldigt bra motto som tål att tänka på. Av alla.

På frågan om hur han firar sin födelsedag svarar han: ”jag tycker varje dag är första dagen på resten av mitt liv. Med andra ord är varje dag en födelsedag som jag firar”

Det är kanske något man faktiskt borde tänka på oftare. Vi vet ju aldrig om man får vakna imorgon. Varje dag kan ju vara den sista. Lite mer guldkant på tillvaron kanske? Och göra alla eventuellt sista dagar till något bra. 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

